آپدیت One UI 6.1 با پشتیبانی از هوش مصنوعی Galaxy AI برای برخی از کاربران سری گلکسی S23، تب S9 و گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد و فلیپ ۵ عرضه شده است.

اواخر دی ماه بود که سامسونگ در مراسم گلکسی آنپکد از سری گلکسی S24 به‌همراه هوش مصنوعی Galaxy AI رونمایی کرد. بااین حال سامسونگ اعلام کرد در آینده هوش مصنوعی Galaxy AI با آپدیت One UI 6.1 برای برخی از دستگاه‌های دیگر مانند سری گلکسی S23 در دسترس قرار می‌دهد؛ این لیست شامل گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ به‌همراه سری گلکسی تب S9 نیز می‌شود. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ به‌وعده خود عمل کرده است.

براساس گزارش منتشر شده از Gizmochina، شرکت سامسونگ با عرضه آپدیت One UI 6.1 هوش مصنوعیGalaxy AI را در دسترس برخی از کاربران سری گلکسی S23، گلکسی زد فولد و فلیپ ۵ و سری تب S9 قرار داده است. این آپدیت و هوش مصنوعی پرآوازه هنوز در دسترس همه کاربران قرار نگرفته و فقط برخی از کاربران از آن بهره‌مند شده‌اند. بنابراین طی هفته‌های آینده این آپدیت برای کاربران بیشتری منتشر می‌شود. در ادامه لیستی از قابلیت‌های اصلی Galaxy AI را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

  • Chat Assist: این ویژگی هنگام نوشتن پیام، پیشنهادهایی برای تصحیح گرامر و املا لغات ارائه می‌دهد. درحال حاضر این ویژگی از ۱۳ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند.
  • Circle to search گوگل: با این ویژگی، کاربران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، روی صفحه گوشی و دور یک شیء یا مکان دایره بکشند تا تصویر در گوگل جستجو شود.
  • ویرایش مولد: کاربران می‌توانند در تصاویر خود، بخش‌های نامطلوب را حذف کنند، مکان اشیا درون تصاویر را تغییر دهند و با تنظیم پرسپکتیو، ترکیب بندی دقیق‌تری ایجاد کنند.
  • Instant Slow-Mo: این قابلیت بااستفاده از هوش مصنوعی می‌تواند فریم‌های اضافی تولید کند تا یک فیلم عادی را به صحنه آهسته تبدیل کند.
  • مترجم: مکالمه در حالت چند بخشی صفحه به برقراری ارتباط درلحظه بین افرادی که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند کمک می‌کند.
  • ترجمه زنده: ترجمه زنده و بی‌درنگ هم برای تماس‌های صوتی و هم در برخی پیام‌رسان‌های پشتیبانی شده مانند واتس‌اپ ارائه می‌شود.
  • Transcript Assist: در کنار برنامه ضبط صدا سامسونگ، این سرویس می‌تواند متن نوشتاری فایل صوتی درحال بخش را در دسترس قرار دهد. همچنین می‌تواند خلاصه‌ای از آنها را ارائه دهد.
  • دستیار نوت: متن را در برنامه نوت سامسونگ خلاصه کرده و حتی می‌تواند خلاصه را در سبک‌های مختلف در قالب‌های متنوع ارائه دهد.
  • پیشنهاد ویرایش: توصیه های ویرایش شخصی سازی شده برای هر عکس ارائه می‌شود.

عرضه این به‌روزرسانی از قبل آغاز شده است و احتمالاً به زودی در همه دستگاه‌های واجد شرایط عرضه خواهد شد. اگر هنوز گزینه به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به بخش «تنظیمات > به‌روزرسانی‌های سیستم > بررسی به‌روزرسانی‌های سیستم» (Settings > System updates > Check for system updates) آن را به صورت دستی بررسی کنید.

اخبار مرتبط: