کاربران در شبکه اجتماعی X با انتشار تصاویری اعلام کردند مشکلات قدیمی نمایش خطوط سبز روی نمایشگر پس‌از به‌روزرسانی نرم‌افزاری روی گوشی‌های هوشمند سامسونگ گلکسی ظاهر شده‌است.

طی سا‌ل‌‌های گذشته مشکل خطوط سبز نمایشگر گوشی‌های سامسونگ گلکسی معضلاتی را برای کاربران ‌به‌وجود آورده و این شرکت هنوز هیچ راه‌حل قطعی برای رفع آن ارائه نکرده است. اکنون، شکایات نشان می‌دهد فراوانی این مشکل در به‌روزرسانی جدید گوشی‌های گلکسی، موجب بروز نگرانی میان کاربران و تردید آن‌ها در نصب آپدیت جدید آن شده است. عده‌ای از کاربران گوشی‌های گلکسی با صفحه‌نمایش OLED، از بروز مشکلاتی در نمایشگر دستگاه‌هایشان خبر داده‌اند. پس از نصب به‌روزرسانی نرم‌افزاری، خطوط سبز یا صورتی بر روی صفحه‌نمایش گوشی‌های برخی کاربران ظاهر شد.به‌وضوح بیانگر گستردگی آن در گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار سامسونگ گلکسی است.

خطوط سبز در گوشی‌های گلکسی

همان‌طورکه اشاره کردیم این مشکل صفحه‌نمایش و خطوط سبز در گوشی‌های گلکسی M55، گلکسی A73، گلکسی M21، گلکسی M52، سری گلکسی S21، گلکسی S21 FE، سری گلکسی S22 و گلکسی زد فلیپ 3 دیده می‌شود. برخی از کاربران ادعا می کنند که این مشکل پس از نصب رابط کاربری One UI 6.0 یا به‌روزرسانی امنیتی آوریل 2024 ظاهر شده است. احتمالا گوشی‌های دیگری نیز به این مشکل دچار باشند، اما نمایش خطوط سبز فقط مختص دستگاه‌های سامسونگ نیست. کارشناسان می‌گویند برندهای موتورولا، وان‌پلاس، ویوو و شیائومی نیز به همین مشکل دچار می‌شوند، اما شیوع آن در میان گوشی‌های سامسونگ بیشتر به چشم می‌آید. در بیشتر موارد، ظهور خطوط سبز پس از نصب به‌روزرسانی نرم‌افزاری ظاهر شده است.

نمایش خطوط سبز نمایشگر گوشی‌های گلکسی چنان موجی از نگرانی و اضطراب در میان کاربران ایجاد کرده که برخی از افراد اقدام به ضبط ویدیو از فرآیند نصب به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید روی گوشی‌هایشان کرده‌اند. کاربران امیدوارند با ضبط ویدئو، در صورت بروز مشکل، بتوانند به مراکز خدمات پس از فروش اثبات کنند که این معضل ناشی از آسیب فیزیکی دستگاه آن‌ها نبوده است. مشکل خط سبز رنگ در گوشی‌های سامسونگ، موجی از بی‌اعتمادی به این برند را در میان مشتریان ایجاد کرده است.

نمایشگر Galaxy S22 با خطوط سبز

قطعا این موضوع، مسئله‌ای کم‌اهمیت تلقی نمی‌شود، چرا که پنل نمایشگر OLED از قطعات سخت‌افزاری گران‌بهایی در میان اجزای تشکیل‌دهنده‌ یک تلفن هوشمند به‌شمار می‌رود. در برخی موارد، هزینه پنل OLED می‌تواند نزدیک به نصف قیمت اولیه‌ گوشی باشد. با وجود شکایت‌های فراوان، به نظر نمی‌رسد سامسونگ بخشنامه‌ گسترده‌ای برای مراکز خدمات پس از فروش جهت تعویض رایگان پنل نمایشگر گوشی‌های آسیب‌دیده صادر کرده باشد. اقدامات ناکافی سامسونگ در جهت رفع ایرادات مربوط به پنل‌های نمایشگر OLED، موجب خدشه‌دار شدن اعتماد مشتریان به این کمپانی شده است.

اخبار مرتبط: