موتورولا گوشی پرچمدار موتو اج ۵۰ اولترا را با نمایشگر لبه خمیده باکیفیت، پنل پشتی چرمی و چوبی، تراشه اسنپدراگون 8s نسل ۳ و سیستم دوربین قدرتمند با هوش مصنوعی و قیمت ۱۰۰۰ یورو معرفی کرد.

طی چند روز اخیر، موتورولا تبلیغات زیادی را با محوریت سری اج ۵۰ منتشر کرد. براین اساس قرار بود ۳ دستگاه موتو اج ۵۰ Fusion، پرو و اولترا در تاریخ ۲۸ فروردین ماه معرفی شود و شب گذشته این شرکت با برگزاری رویدادی به وعده خود وفا کرد. همچنین علاوه‌بر معرفی سری گوشی موتو اج ۵۰، این شرکت از ۲ هندزفری موتو بادز و موتو بادز پلاس رونمایی کرد. بااین حال مهم‌ترین و گران‌ترین دستگاه موتو اج ۵۰ اولترا بود. این دستگاه که پرچمدار موتورولا محسوب می‌شود در پیکربندی پایه با قیمت ۱۰۰۰ یورو عرضه شده است. درادامه به بررسی مشخصات پرچمدار جدید موتورولا می‌پردازیم.

ازنظر طراحی، موتو اج ۵۰ اولترا شباهت‌های زیادی به نسخه پرو دارد. در پنل پشتی این دستگاه هم ماژول دوربین سه‌گانه به‌همراه فلش LED قرار می‌گیرد. این دستگاه در ۲ رنگ جذاب مشکی و هلویی که هر ۲ با رم گیاهی ساخته شده عرضه می‌شوند و نسخه دیگری هم با پنل پشتی چوبی عرضه شده که از چوب واقعی است و رایحه چوب دارد. البته هر ۳ مدل به فریم آلومینیومی مجهز شده‌اند.

معرفی موتو اج ۵۰ اولترا

موتو Edge 50 Ultra از نمایشگر ۶.۷ اینچی LTPS pOLED با رزولوشن ۲۷۱۲×۱۲۲۰ پیکسلی، نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتزی و روشنایی ۲۵۰۰ نیتی بهره می‌برد. این نمایشگر از نسبت تصویر ۲۰:۹، نسبت نمایشگر به بدنه ۹۳.۸ درصدی بهره برده و از قابلیت‌های +HDR10 و دامنه رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر گواهی Pantone را کسب کرده و علاوه‌بر حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، به محافظ 3D Corning Gorilla Glass Victus مجهز شده است.

پرچمدار موتورولا به پردازنده اسنپدراگون 8s نسل ۳ مجهز شده که درکنار آن حافظه رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5X و حافظه داخلی یک ترابایتی UFS 4.0 قرار می‌گیرد. این دستگاه از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی تغذیه می‌کند. همچنین به اسپیکر دوگانه استریو با پشتیبانی از دالبی آتموس و موتورهای ویبره قدرتمند مجهز شده است. موتو اج ۵۰ اولترا در ۲ نسخه تک و ۲ سیم‌کارتی معرفی شده است. این دستگاه برای اتصال از بلوتوث ۵.۴، وای فای ۷ و قابلیت NFC پشتیبانی می‌کند. همچنین به اندروید ۱۴ مجهز شده و به‌لطف صفحه‌نمایش با لبه خمیده، از قابلیت‌های جذابی مانند edge light برای اعلان‌ها، تماس‌ها آلارم‌ها بهره می برد.

motorola edge 50 ultra camera

درقسمت دوربین، موتو اج ۵۰ اولترا گوشی خوبی محسوب می‌شود، اما درحد گران‌ترین پرچمداران نیست و فقط با پرچمداران ارزان‌تر مانند نسخه پایه گلکسی S24 توانایی رقابت دارد. این دستگاه به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۳ اینچی با دریچه دیافراگم f/۱.۶، دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۲ درجه‌ای با پشتیبانی از فوکوس خودکار برای عکاسی ماکرو و دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/۲.۴ و پشتیبانی از زوم پریسکوپی ۳ برابری مجهز شده است. هر ۲ دوربین اولترا واید و تله‌فوتو از قابلیت‌های فوکوس خودکار لیزری و ترکیب ۳ در ۱ سنسور برای نوردهی بهتر، تنظیم خودکار وایت بالانس و تشخیص سوسو زدن پشتیبانی می‌کنند.

درپنل جلویی دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و دریچه دیافراگم f/۱.۹ قرار دارد. تمامی دوربین‌ها توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم برثانیه را دارند. همچنین حالت اسلوموشن با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی با نرخ ۱۲۰ فریم برای دوربین سلفی و ۹۶۰ فریم برای دوربین اصلی وجود دارد. سیستم دوربین علاوه‌بر قابلیت های معمولی مانند عکاسی پرتره، ماکرو، نوردهی طولانی، پانوراما و تایم لپس از ویژگی‌های جذابی مانند ضبط دوگانه، اولترا رز و دید در شب پشتیبانی می‌کند. علاوه‌بر آن با بهره‌مندی از هوش مصنوعی، امکان بهبود عکس، اکشن شات، عکی خودکار لبخند، ثبت حرکت، ادغام با گوگل لنز، بهینه‌سازی رنگ و چند ویژگی دیگر وجود دارد.

موتو اج ۵۰ اولترا درحال حاضر با قیمت ۹۹۹ یورو دربازار اروپا عرضه شده است. اگرچه هنوز خبری از این دستگاه در ایران نیست، موتورولا اعلام کرد به‌زودی این دستگاه به‌همراه نسخه پرو در بازارهای دیگر آسیا، اروپا و آمریکای لاتین عرضه شده و پس از آن در آمریکای شمالی هم عرضه خواهد شد. البته احتمالا درصورت عرضه در ایران، قیمت پایین‌تری نسبت‌به بازار اروپایی خواهد داشت.

اخبار مرتبط: