شرکت موتورولا گوشی پرچمدار اقتصادی موتو اج ۵۰ پرو را با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی و پیکربندی ۵۱۲/۱۲ گیگابایتی برای عرضه در بازار جهانی معرفی کرد.

۲ هفته قبل شرکت موتورولا از موتو اج ۵۰ پرو رونمایی کرد. این دستگاه یک پرچمدار اقتصادی محسوب می‌شود و درهند با قیمت معادل ۳۸۳ و ۴۳۱ دلار برای پیکربندی‌های با حافظه رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی به‌فروش می‌رسد. بااین حال اعلام شد که ۲۸ فروردین ماه از این دستگاه برای عرضه در بازار جهانی به‌همراه بقیه دستگاه‌های سری اج ۵۰ رونمایی می‌شود. شب گذشته شرکت موتورولا به وعده خود وفا کرد و درکنار رونمایی از موتو اج ۵۰ اولترا، نسخه پرو را نیز برای عرضه جهانی معرفی کرد.

موتو اج ۵۰ پرو به نمایشگر ۶.۷ اینچی POLED با رزولوشن 1.5K و نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتزی مجهز شده که روی آن محافظ نمایشگر Gorilla Glass 5 قرار می‌گیرد. این دستگاه از تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ بهره می‌برد که درکنار آن حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی قرار می‌گیرد. درهند این پیکربندی عرضه نشده و به‌جای آن ۲ پیکربندی دیگر با حافظه داخلی و رم ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی در دسترس علاقمندان قرار دارد. این دستگاه موفق شده گواهی IP68 را برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک دریافت کند.

Edge 50 Pro

درپنل پشتی موتورولا اج ۵۰ پرو ماژول دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم پریسکوپی ۳ برابری و زوم هیبریدی ۵۰ برابری قرار دارد. علاوه‌بر آن این دستگاه برای عکاسی و فیلم‌برداری سلفی و تماس تصویری به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در پانچ هول بالای نمایشگر مجهز شده است. شاید یکی از تنها نقاط ضعف این دستگاه، تغذیه از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باشد. بااین حال این مشکل چندان بزرگ نبوده و به‌جای آن کاربران به شارژ فوق سریع ۱۲۵ واتی، شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی مجهز شده است.

موتو اج ۵۰ پرو در سه رنگ مشکی، بنفش و سفید در بازار جهانی عرضه شده است. این دستگاه در بریتانیا ۶۰۰ پوند و در اروپا ۷۰۰ یورو قیمت دارد. موتورولا همچنین اعلام کرد قصد دارد به‌زودی این دستگاه را در بازارهای دیگر آسیا، آمریکای لاتین و اقیانوسیه عرضه کند، بنابراین احتمالا شاهد عرضه آن در بازار ایران هم خواهیم بود. البته دراین صورت احتمالا با قیمت کمتری در بازار ایران عرضه می‌شود، چراکه معمولا گوشی‌های هوشمند در اروپا با قیمت بالاتری به‌فروش می‌رسند.

اخبار مرتبط: