شرکت موتورولا گوشی اقتصادی موتو G04s را با مشخصات مشابه G04 معرفی کرد که فقط به‌جای دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده است.

شرکت موتورولا ۱۵ فروردین از گوشی اج ۵۰ پرو رونمایی کرد و آن را راهی بازار هند کرد. پس از آن امروز صبح گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد این دستگاه قرار است از ۲۸ فروردین ماه راهی بازار جهانی شود. اکنون شرکت موتورولا در سکوت خبری و بدون اطلاع قبلی گوشی جدید دیگری به‌نام موتو G04s را معرفی کرد. این دستگاه به عنوان نسخه بهبود یافته G04 معرفی شد و یک تفاوت اساسی با آن در بخش دوربین دارد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی آن می‌پردازیم.

موتو G04s در ابعاد ۱۶۳.۴۹×۷۴.۵۳×۷.۹۹ میلی‌متر ۱۷۸ گرم وزن دارد. این دستگاه ساختار ضد آب دارد، البته هیچ گواهی IP را دریافت نکرده است. این دستگاه به نمایشگر ۶.۵۶ اینچی IPS LCD مجهز شده است. این نمایشگر از رزولوشن ۱۶۱۲،۷۲۰ پیکسلی یا همان +HD، نرخ به‌روزرسانی تصویر ۹۰ هرتزی، تراکم ۲۶۹ پیکسل بر اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه ۸۵ درصدی و نسبت تصویر ۲۰:۹ بهره می‌برد. روی این نمایشگر، محافظ گوریلا گلس ۳ قرار می‌گیرد.

موتورولا G04s

در قسمت بالایی این نمایشگر، پانچ هول مرکزی قرار گرفته و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی داخل آن جا خوش کرده است. همچنین در پنل پشتی فقط دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و فلش LED قرار دارد و خبری از دوربین های اولترا واید و ماکرو نیست. بااین حال همان‌طور که در بررسی بیشتر گوشی‌های اقتصادی و حتی میان‌رده مشخص شد، دوربین‌های اولترا واید و ماکرو معمولا قابل اعتماد نبوده و کیفیت پایینی دارند. همچنین هر ۲ دوربین از فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD و نرخ ۳۰ فریم پشتیبانی می‌کند. همچنین دوربین اصلی تنها تغییر این دستگاه نسبت‌به موتو G04 با دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی محسوب می‌شود.

موتورولا G04s به پردازنده Unisoc T606 مجهز شده که درکنار آن حافظه رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی UFS 2.2 قرار می‌گیرد. همچنین نباید نگران کمبود حافظه بود، زیرا این دستگاه از اسلات کارت microSD بهره می‌برد و کاربران می‌ةوانند حافظه داخلی آن را افزایش دهند. به‌این ترتیب امکان استفاده از ۸ گیگابایت رم مجازی هم منطقی‌تر شده تا درنهایت رم این دستگاه به ۱۲ گیگابایت برسد. این دستگاه به رابط کاربری MyUX موتورولا برپایه اندروید ۱۴ مجهز شده است.

موتو G04s از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۵ واتی بهره می‌برد، البته درون جعبه این دستگاه شارژر ۱۰ واتی قرار گرفته و برای بهره‌مندی از بالاترین توان شارژ باید شارژر ۱۵ واتی را به‌صورت جداگانه خریداری کرد. از دیگر مشخصات این دستگاهع می‌توان به پشتیبانی از ۲ سیم‌کارت، وای فای، فناوری ارتباط شبکه 4G VoLTE، بلوتوث نسل ۵، NFC (بسته به نسخه خریداری شده)، یک اسپیکر با پشتیبانی از دالبی آتموس، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و GPS اشاره کرد.

موتورولا G04s در ۴ رنگ آبی، سبز، نارنجی و آبی در دسترس قرار می‌گیرد. البته هنوز خبری از پیکربندی‌های مختلف، تاریخ عرضه و حتی قیمت نیست و برای اطلاعات بیشتر باید منتظر بمانیم. بااین حال این دستگاه نباید اختلاف قیمتی زیادی نسبت‌به موتو G04 داشته باشد. به‌این ترتیب موتو G04s در پیکربندی پایه با حافظه رم و داخلی ۴/۶۴ گیگابایتی حدود ۸۵ دلار قیمت خواهد داشت.

اخبار مرتبط: