شرکت موتورولا ۲ گوشی اقتصادی موتو جی ۲۰۲۴ و موتو جی پاور ۲۰۲۴ را معرفی کرد که قرار است طی هفته‌های آینده راهی بازار ایران شوند و با A15 و A05 سامسونگ رقابت کنند.

شرکت موتورولا ۲ گوشی اقتصادی جدید موتو جی ۲۰۲۴ و موتو جی پاور ۲۰۲۴ را معرفی کرد. این ۲ دستگاه به‌ترتیب ۲۰۰ و ۳۰۰ دلار قیمت داشته و قرار است هفته اول فروردین راهی بازار ایران شوند. درادامه به بررسی مشخصات فنی ۲ گوشی جدید می‌پردازیم.

مشخصات موتو جی ۲۰۲۴

مشخصات موتو جی ۲۰۲۴

موتورولا گوشی موتو جی ۲۰۲۴ را با قیمت بسیار پایین ۲۰۰ دلاری معرفی کرد. این دستگاه یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های 5G به‌حساب می‌آید، بااین حال پشتیبانی یک گوشی از اینترنت 5G باتوجه به پوشش و سرعت این سرویس در ایران نقطه قوت بزرگی محسوب نمی‌شود و نباید به‌آن توجه کرد. بااین وجود بقیه مشخصات فنی آن هم بد نیست و گزینه خوبی درکنار بقیه نمونه‌های بازار است. این دستگاه در ابعاد ۱۶۴.۳۹×۷۴.۹۶×۸.۲۳ میلی‌متری با وزن ۱۹۴ گرم توسعه یافته است. همچنین از پنل پشتی چرم مصنوعی بهره می‌برد و در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است.

موتو جی ۲۰۲۴ به نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD با رزولوشن +HD معادل ۱۶۲۰×۷۲۰ پیکسلی، تراکم پیکسلی ۲۶۹ پیکسل بر اینچ، نسبت تصویر ۲۱.۵:۹ و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده است. استفاده از نمایشگر LCD باعث شده این دستگاه توانایی استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر را نداشته و این سنسور با دکمه قفل/پاور ادغام شده است. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هم در پانچ‌هول بالای نمایشگر قرار گرفته که استفاده از آن در گوشی‌های اقتصادی کمتر اتفاق می‌افتد.

در پنل پشتی موتو جی ۲۰۲۴، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند. شاید فکر کنید استفاده از ۲ سنسور به‌جای ۳ دوربین یک نقطه منفی است، اما معمولا در گوشی‌های اقتصادی فقط دوربین اصلی عملکرد خوبی داشته و حذف سنسور سوم به کاهش قیمت کمک می‌کند. این دستگاه از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی تغذیه کرده که سرعت آن کمتر از شارژ ۲۵ واتی سامسونگ است.

موتو جی ۲۰۲۴ به تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۱ مجهز شده است. این تراشه ۲ سال قبل با معماری ۶ نانومتری توسعه یافت و از ۲ هسته ۲.۰ گیگاهرتزی Cortex-A78 و ۶ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A55 بهره می‌برد. درکنار این تراشه، حافظه رم ۴ گیگابایتی قرار گرفته که امکان ارتقا آن با ۴ گیگ رم مجازی به ۸ گیگابایت وجود دارد. این دستگاه به حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی UFS 2.2 مجهز شده است. علاوه‌بر آن از رابط کاربری اختصاصی My UX موتورولا برپایه اندروید ۱۴ بهره می‌برد. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از ۲ سیم‌کارت، اینترنت 5G، بلوتوث ۵.۱، درگاه تایپ سی، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، اسپیکر استریو، GPS و NFC اشاره کرد.

همان‌طور که اشاره شد، موتو جی ۲۰۲۴ با قیمت ۲۰۰ دلاری راهی بازار می‌شود. موتورولا رنگ مشکی را برای این دستگاه درنظر گرفته و خبری از رنگ‌های دیگر نیست. بااین حال رنگ مشکی معمولا طرفداران زیادی داشته و علاوه‌بر آن بااستفاده از قاب‌های رنگی هم کاربران می‌توانند از رنگ دلخواه خود بهره‌مند شوند.

مشخصات موتو جی پاور ۲۰۲۴

مشخصات موتو جی پاور ۲۰۲۴

موتو جی پاور ۲۰۲۴ به‌عنون جانشین جی پاور ۲۰۲۳ معرفی شد. این دستگاه عملکرد بهتری نسبت‌به موتو جی ۲۰۲۴ داشته و به‌همان نسبت قیمت آن ۳۰۰ دلار است. این دستگاه در ابعاد ۱۶۷.۲۲×۷۶.۴۴×۸.۵ میلی‌متری حدودا ۲۰۱ گرم وزن دارد که نسبت‌به بقیه نمونه‌های بازار متعادل است. همچنین پنل پشتی این دستگاه از جنس چرم مصنوعی ساخته شده و دربرابر پاشش قطرات مقاوم است که آن را برای استفاده زیر باران یا با دست خیس به‌گزینه مناسبی تبدیل می‌کند.

موتو جی پاور ۲۰۲۴ به پنل نمایشگر ۶.۷ اینچی LCD با پانچ هول بالای نمایشگر برای قرار گرفتن دوربین سلفی مجهز شده است. این نمایشگر از رزولوشن +FullHD با نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی، تراکم پیکسلی ۳۹۱ پیکسل بر اینچی و نسبت نمایشگر به بدنه ۸۵ درصدی بهره می‌برد که نمایشگر باکیفیتی نسبت‌به قیمت محسوب می‌شود. این دستگاه هم مانند موتو جی ۲۰۲۴ به‌دلیل استفاده از نمایشگر LCD از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر بهره نبرده و اسکنر با دکمه پاور/قفل ادغام شده است.

درپنل پشتی موتو جی پاور، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با زاویه‌دید ۱۱۸ درجه‌ای قرار گرفته است. همچنین دوربین سلفی از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد. بااین حال در این دستگاه هم خبری از دوربین سوم در پنل پشتی نیست تا قیمت دستگاه کاهش یابد. البته همان‌طور که اشاره شد، نبود دوربین سوم در پنل پشتی چندان هم بد نیست و فقط در گوشی‌های گران‌قیمت و پرچمداران اهمیت دارد. این دستگاه از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی تغذیه می‌کند.

موتو جی پاور ۲۰۲۴ به تراشه دایمنسیتی ۷۰۲۰ مجهز شده است. این تراشه ۶ نانومتری از ۲ هسته ۲.۲ گیگاهرتزی Cortex-A78 و ۶ هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A55 بهره می‌برد. درکنار آن حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی قرار گرفته، البته امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی با کارت حافظه microSD وجود دارد. این دستگاه به رابط کاربری اختصاصی موتورولا My UX برپایه اندروید ۱۴ مجهز شده است. از دیگر مشخصات آن می‌توان به پشتیبانی از ۲ سیم‌کارت، اینترنت 5G، وای‌فای، بلوتوث ۵.۳، درگاه تایپ سی، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، اسپیکر استریو دوگانه و قابلیت NFC اشاره کرد.

موتو جی پاور ۲۰۲۴ در ۲ رنگ مشکی و بنفش روشن با قیمت ۳۰۰ دلار راهی بازار می‌شود. بنابراین باید منتظر رقابت آن با گلکسی A15 سامسونگ بمانیم تا ببینیم واقعا تا چه حدی در بازار ایران موفق می‌شود.

اخبار مرتبط: