شرکت موتورولا گوشی موتو اج ۵۰ پرو با تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳، نمایشگر با لبه خمیده، شارژ فوق سریع ۱۲۵ واتی و دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری معرفی کرد.

سال گذشته شرکت موتورولا تیزر جدیدی از یک گوشی منتشر کرد. این تیزر نشان می داد گوشی جدید قرار است چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ معرفی شود، اما نام آن مشخص نبود. پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد این دستگاه با نام موتو اج ۵۰ Fusion معرفی می‌شود، اما اکنون شرکت موتورولا گوشی موتو اج ۵۰ پرو را معرفی کرد و به شایعات قبلی پایان داد. این دستگاه یک گوشی میان‌رده جدید است که برخی از قابلیت‌های گوشی‌های گران‌تر مانند پرچمداران را تکرار کرده است. در ادامه به بررسی مشخصات فنی این دستگاه می‌پردازیم.

موتورولا اج ۵۰ پرو به نمایشگر ۶.۷ اینچی POLED با لبه خمیده مجهز شده است. این نمایشگر از نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتزی، رزولوشن +FullHD و روشنایی ۲۰۰۰ نیتی به‌همراه قابلیت +HDR10 بهره می‌برد. در پنل پشتی این دستگاه، ماژول دوربین برآمده در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته که ۳ دوربین اصلی، اولترا واید و تله‌فوتو به‌همراه فلش LED و دریچه میکروفون پشتی دیده می‌شود.

اج ۵۰ پرو به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده است. دوربین تله‌فوتو از سنسور ۱۰ مگاپیکسلی و لنز با زوم اپتیکال ۳ برابری بهره می‌برد. دوربین اولترا واید هم به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده که می تواند به‌جای دوربین ماکرو و سنسور تشخیص عمق هم مورد استفاده قرار بگیرد. سنسور اصلی به هوش مصنوعی مجهز شده تا تصاویر ثبت شده را به‌لطف هوش مصنوعی ارتقا دهد؛ البته طبیعتا هنوز عملکرد دوربین در واقعیت مشخص نشده و باید هنگام استفاده عملکرد آن را سنجید.

معرفی موتورولا اج ۵۰ پرو

گوشی Moto Edge 50 Pro به تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ مجهز شده است که درکنار آن حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی قرار دارد. این دستگاه از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند. یکی از مهم‌ترین نکات این باتری، پشتیبانی از شارژ فوق سریع ۱۲۵ واتی TurboPower و شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی است. این مسئله در گوشی‌های میان‌رده کمتر دیده شده و نکته مثبت بزرگی برای این دستگاه محسوب می‌شود.

از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به دریافت گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، بلندگو استریو دوگانه با قابلیت Dolby Atmos، پنل پشتی چرم مصنوعی سیلیکونی، سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و تضمین پشتیبانی نرم‌افزاری تا اندروید ۱۷ اشاره کرد. همچنین موتورولا ۳ رنگ بنفش، سفید و مشکی را برای این دستگاه در نظر گرفته است.

موتو اج ۵۰ پرو با برچسب قیمتی معادل ۳۸۳ دلار برای پیکربندی پایه با حافظه داخلی و رم ۲۵۶/۸ گیگابایتی در بازار هند عرضه شده است. البته این نسخه از شارژ سریع ۶۸ واتی پشتیبانی می‌کند. پیکربندی دیگر با شارژ ۱۲۵ واتی و حافظه داخلی و رم ۲۵۶/۱۲ گیگابایت با قیمتی معادل ۴۳۱ دلار در بازار هند عرضه شده است. بااین حال هنوز قیمت این دستگاه در بازار جهانی مشخص نیست و ممکن است کمی بیشتر باشد.

اخبار مرتبط: