موتورولا گوشی اقتصادی موتو G64 5G را به عنوان اولین دستگاه جهان با تراشه دایمنسیتی ۷۰۲۵، باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و قیمت ۱۸۰ دلار معرفی و راهی بازار کرد.

۲ ماه قبل شرکت موتورولا از گوشی اقتصادی G04 در سطح پایه و سپس گوشی میان‌رده موتو اج ۵۰ پرو را معرفی کرد. این شرکت قرار است امروز از گوشی پرچمدار اقتصادی اج ۵۰ اولترا پرده‌برداری کند، اما لحظاتی قبل گوشی اقتصادی دیگری به‌نام موتو G64 را معرفی کرد. این دستگاه اولین گوشی جهان است که به تراشه دایمنسیتی ۷۰۲۵ مجهز می‌شود و به‌صورت اختصاصی در بازار هند عرضه خواهد شد. از دیگر نقاط قوت این دستگاه می‌توان به باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که باتوجه به قیمت ۱۸۰ دلاری آن را به گزینه جذابی در بازار تبدیل می‌کند. درادامه به بررسی مشخصات فنی آن می‌پردازیم.

موتو G64 از نمایشگر ۶.۵ اینچی LCD با رزولوشن Full HD پلاس معادل ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل و نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد که توسط محافظ نمایشگر Corning Gorilla Glass محافظت می‌شود. این دستگاه با ضخامت ۸.۸۹ میلی‌متری ۱۹۲ گرم وزن دارد که باوجود وزن مناسب، ضخامت آن کمی بیشتر از نمونه‌های مشابه است. همان‌طور که اشاره شد این دستگاه به تراشه ۸ هسته‌ای دایمنسیتی ۷۰۲۵ با کلاک اسپید ۲.۵ گیگاهرتزی مجهز شده که تاکنون در هیچ دستگاه دیگری استفاده نشده بود. کنار این تراشه، حافظه رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی قرار می گیرد. البته امکان ارتقا ان تا یک ترابایت با کارت microSD وجود دارد.

معرفی موتو G64

همان‌طور که اشاره شد، موتو G64 از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که از نمونه‌های مشابه ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی طول عمر بالاتری دارد. این دستگاه به اندروید ۱۴ مجهز شده و علاوه‌بر پشتیبانی امنیتی تا سه سال، آپدیت اندروید ۱۵ را نیز دریافت خواهد کرد. درپنل پشتی، ماژول دوربین دوگانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۸ و لرزش‌گیر اپتیکال به‌همراه دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۸ درجه‌ای قرار دارد. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به اسپیر استریو، ۲ میکروفون، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، بلوتوث ۵.۳، اتصال شبکه 5G و طراحی ضد آب با گواهی IP52 اشاره کرد.

موتورولا گوشی موتو G64 را در ۳ رنگ سبز، آبی و بنفش روشن معرفی کرده است. این دستگاه در ۲ پیکربندی با حافظه داخلی و رم ۱۲۸/۸ گیگابایتی و ۲۵۶/۱۲ گیگابایتی با قیمت معادل ۱۸۰ و ۲۰۳ دلار در بازار هند عرضه شده. بااین حال هنوز مشخص نیست که این دستگاه در بازار جهانی عرضه می‌شود یا نه. اگرچه احتمال عرضه این دستگاه با تغییر نام تجاری در بازار جهانی وجود دارد.

اخبار مرتبط: