به‌نظر می‌رسد کمپانی اپل برای حفظ سلامت باتری آیفون ۱۵ قابلیتی برای محدودسازی میزان شارژ معرفی می‌کند که با استفاده از آن می‌توان طول‌عمر باتری‌ها را افزایش داد.

شب گذشته، درجریان مراسم Wonderlust، سری آيفون ۱۵ به‌همراه ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترای نسل دوم معرفی شدند. شایعات قبلی اطلاعات زیادی درباره قابلیت‌های نسل جدید محصولات اپل به‌ما می‌دادند. اما پس از برگزاری مراسم آگاهی بیشتری از ویژگی‌های سری آیفون ۱۵ دریافتیم که نشان می‌داد از سیستم دوربین و تراشه‌های بسیار بهتر و پیشرفته‌تری برخوردار هستند. همچنین، بامعرفی آیفون ۱۵ شاهد خداحافظی با درگاه لایتنینگ بودیم و اکنون تمامی محصولات اپل برای همگام‌سازی و دسترسی بهتر به درگاه استاندارد تایپ سی (Type-C) مجهز می‌شوند.

براساس کد‌های موجود در برنامه Xcode، اپل ویژگی‌های جدید را معرفی خواهد که به کاربران اجازه می‌دهد برای حفظ سلامت باتری آیفون ۱۵ آن را محدود کنند تا طول‌عمر دستگاه بیشتر شود. هنگامی که سری آیفون ۱۵ عرضه شود، کاربران با استفاده منوی تنظیمات و ورود به‌بخش باتری می‌توانند این ویژگی را فعال کرده و از بهره‌مند شوند. به‌عبارتی دقیق‌تر، درصورت خاموش بودن آن باتری آیفون ۱۵ به‌‌طور کامل و عادی به‌شارژ ۱۰۰ درصد می‌رسد، اما با روشن کردن آن شارژ دستگاه تا درصد مشخصی شارژ می‌شود. همچنین، به کاربران گفته می‌شود که آخرین بار چه‌زمانی تا سقف مورد نظرشان شارژ شده است.

محدودیت شارژ آیفون 15

براساس این اطلاعات، به‌نظر می‌رسد که تمام نسخه‌های آيفون ۱۵ به کاربران اجازه می‌دهند که گوشی‌هایشان را به‌میزان محدودی شارژ کنند؛ یادآوری می‌شود که چنین قابلیتی درگذشته برای گوشی‌های گلکسی سامسونگ معرفی شد و کاربران گوشی‌های سامسونگ می‌توانند با فعال‌سازی آن دستگاه‌شان را تا ۸۰ درصد شارژ کنند. به‌کارگیری این قابلیت برای آن است که باتری‌های لیتیوم یونی با رسیدن به شارژ ۱۰۰ درصد در طولانی‌مدت شروع به ازدست دادن قابلیت‌های شارژدهی می‌کنند. درهمین‌راستا، اپل با محدودسازی شارژ به حفظ سلامت باتری آیفون ۱۵ کمک شایانی می‌کند.

درحال‌حاضر، هنوز اطمینانی برای حضور این قابلیت برای سری آیفون ۱۵ نداریم، چراکه این سری گوشی‌های هوشمند پرچمدار درتاریخ ۳۱ شهریورماه وارد بازار جهانی می‌شوند. اما برخی منابع معتبر خبری اظهار کردند که قابلیت یاشده با آیفون ۱۵ برای حفظ سلامت باتری اضافه خواهد شد تا تجربه کاربری بهبود یابد.همچنین، هفته آینده، روز دوشنبه ۱۸ سپتامبر، آپدیت سیستم‌عامل iOS 17 و iPadOS 17 برای آیفون و آیپدها منتشر می‌شود که تمامی دستگاه‌های واجد شرایط می‌توانند آن را با واردن شدن به منو تنظیمات با استفاده از همان دستورالعمل‌های همیشگی دانلود کنند.

اخبار مرتبط: