درجریان مراسم Wonderlust، اپل از تراشه A17 Pro رونمایی کرد که از پردازنده گرافیکی جدیدی با پشتیبانی از رهگیری پرتوی و موتور افزایش مقیاس MetalFX می‌تواند بازی‌های کنسولی AAA را به آیفون ۱۵ پرو بیاورد.

‌همان‌طور که درجریان مراسم معرفی سری آیفون ۱۵ موسوم به Wonderlust مشاهده کردید، اپل از تراشه A17 Pro رونمایی کرد که با پشتیبانی پردازنده گرافیکی تقو‌یت‌يافته و رهگیری پرتوی توانست قدرت غیرقابل‌تصوری به نسخه آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس ببخشد. همچنین، این تراشه از معماری ۳ نانومتری TSMC بامجموع ۶ هسته ۲۰ درصد عملکرد کلی آیفون‌های پرو نسل جدید را بهبود بخشید

البته باید یادآوری کنیم که اواخر سال گذشته، کمپانی کره‌ای سامسونگ توانست از قابلیت سخت‌افزاری رهگیری پرتوی برای سری گلکسی اس ۲۳ رونمایی کند؛ این قابلیت می‌تواند به‌بهبود کیفیت تصاویر در گوشی‌ها کمک بزرگی کند. پردازنده گرافیکی نسخه‌های آیفون ۱۵ پرو از معماری RDNA 2 شرکت AMD استفاده می‌کند که ویژگی‌های گرافیکی بسیار را به‌ارمغان می‌آورد.

براساس اعلام رسمی اپل، تراشه A17 Pro از چهار برابر عملکرد بیشتر در رهگیری پرتوی برخودار است؛ نسخه‌ آزمایشی این تراشه مقایسه‌ای مبتنی‌بر نرم‌افزار و سخت‌افزار را به‌نمایش می‌گذارد. ویژگی رهگیری پرتوی در آزمایش نرم‌افزاری تنها می‌تواند ۱۰ فریم برثانیه را پشتیبانی کند، درحالی‌که تست سخت‌افزاری ۳۰ فریم برثانیه را ارائه می‌کند.

علاوه‌براین، اپل بیان کرد که بازی‌های ویدئویی در برنامه نرم‌افزاری App Store گسترش می‌یابد و حالا کاربران می‌توانند از بازی‌های متعددی به‌همراه کنترلرهای بی‌سیم Dual-Sense PS5 برخوردار شوند. ازدیگر ویژگی‌های مهم و بارز آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس پشتیبانی از مقیاس رزولوشن MetalFX خواهد بود که کمک بزرگی به افزایش رزولوشن می‌کند.

چیپست A17 Pro بدون ردیابی اشعه

همان‌طورکه می‌دانید فناوری‌های افزایش مقیاس تنها در کنسول‌های PS5 و کامپیوترها یافت می‌شود. باوجوداین، به‌نظر می‌رسد اپل تصمیم گرفته تا این فناوری را به‌گوشی‌های آیفون بیارود تا نرخ فریم سریع‌تری را ارائه دهد. اپل ادعا میکند با استفاده از MetalFX، آیفون ۱۵ پرو نه‌تها سریع‌تر می‌شود بلکه مصرف انرژی کمتری خواهد داشت که منجر به افزایش شارژ باتری و بهبود تجربه کاربری حین بازی‌های ویدئویی می‌شود. همچنین، فناوری افزایش مقایس MetalFX از هسته‌های پردازنده گرافیکی و هسته‌های موتور عصبی (Neural Engine) بهره‌مند می‌شود که شامل ۱۶ هسته با عملکردی تا ۲ برابر بیشتر از نسل قبلی با قدرت پردازشی هوش مصنوعی برخوردار است.

چیپست A17 Pro با ردیابی اشعه

اما مهم‌ترین بخش که اپل روی آن حساب ویژه‌ای روی پتانسیل تراشه A17 Pro باز کرده اجرای بازی‌های سبک AAA مانند Resident Evil IV Remake، Resident Evil VIII Village و Assassin's Creed Mirage به‌شمار می‌رود که تاپایان سال جاری میلادی برای کاربران آیفون دردسترس قرار می‌گیرد. همچنین قرار است بازی Death Stranding امسال برای این آیفون عرضه شود که خبری بسیاری عالی خواهد بود و می‌تواند گروه زیادی از کاربران از خرید یک کنسول بازی یا لپ‌تاپ‌های گیمینگ بی‌نیاز کند.

فریم‌های تراشه A17 پرو

کمپانی Ubisoft از عنوان جدید به‌نام The Division: Resurgence را تا اوایل سال ۲۰۲۴ وارد بازار می‌کند که بلافاصله دردسترس کاربران آیفون ۱۵ قرار می‌‌گیرد. براین‌اساس، می‌توان گفت آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس به یک کنسول بازی‌های ویدئویی تبدیل می‌شوند که اینبار گیمرها را نیز به صف دوستداران و طرفداران این کمپانی آمریکایی اضافه می‌کند.

اخبار مرتبط: