کمپانی اپل برای کاهش امواج و تشعشعات رادیویی در سری آیفون ۱۲ یک آپدیت نرم‌افزاری منتشر کرد تا سطح این امواج را به‌سطخ استاندارد جهانی برساند.

همان‌طور که در گزارش‌های قبلی اعلام کردیم، دولت فرانسه قصد داشت از فروش آیفون ۱۲ در این کشور به‌دلیل سطوح بالای امواج و تشعشعات رادیویی جلوگیری کند. کمپانی اپل نیز با انتشار بیانیه‌ای رسمی اظهار کرد که سری آیفون ۱۲ از استانداردهای جهانی برخوردار بوده و این موضوع یک برداشت و نتیجه‌ای اشتباه ازسوی سازمان ANFR است. باوجوداین، به‌نظر می‌رسد اپل برای جلوگیری از سود فروش گوشی‌های نسل قبل، قصد دارد یک آپدیت نرم‌افزاری جدید برای سری آیفون ۱۲ در کشور فرانسه منتشر کند تا با درخواست رگولاتورهای فرانسوی مطابقت داشته باشد.

براساس گزارشی از وب‌سایت خبری بلوکبرگ، سری‌ آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰ میلادی رسما معرفی شد که در عرضه اولیه با استقبال گسترده هواداران آیفون مواجه شد، اما پس از چندی از دید کاربران خارج شد و اکنون پایین‌ترین میزان فروش را بین نسل‌های جدید ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ دارد. همچنین این نشریه مدعی شد که اپل از همان ابتدا درباره امواج رادیویی مطلع بوده و کارمندانش دستور داده درمورد آن با هیچ رسانه مطبوعاتی یا ارگان دیگری صحبت نکنند؛ اگر این موضوع ثابت بشود عواقب قانونی سختی درانتظار غول ساکن کوپرتینو در ایالت کالیفرنیا خواهد بود.

ممنوعیت فروش آیفون ۱۲ در فرانسه

گزارش جدیدی از رویترز نشان می‌دهد که اپل اعلام کرد که به‌زودی به‌روزرسانی نرم افزاری را مطابق با پروتکل‌های جهانی منتشر می‌کند تا مورد قبول رگولاتورهای فرانسوی قرار بگیرد. پس از انتشار اخبار ممنوعیت فروش سری آيفون ۱۲ در فرانسه توسط دولت این کشور اروپایی، به‌نظر می‌رسد که بلژیک نیز قصد دارد با پیروی از همین موضوع اقدام به بررسی و آزمایش تمامی نسخه‌های آیفون ۱۵ کند تا از صحت خبر مطمئن شود. افزون‌براین، انتشار چنین خبری می‌تواند بر فروش سری آیفون ۱۵ تاثیر به‌سزایی در فرانسه و سایر کشورها بگذارد.

کمپانی اپل می‌گوید: «یک آپدیت نرم‌افزاری را برای کاربران در کشور فرانسه منتشر خواهیم کرد تا با قوانین و پروتکل‌های رگولاتورهای فرانسوی مطابقت لازم را داشته باشد. ما می‌خواهیم شاهد ادامه فروش آیفون ۱۲ در فرانسه باشیم و تلاش می‌کنیم تا مشکلات به‌وجودآمده درسریع‌ترین زمان ممکن حل‌وفصل شود؛ گرچه این موضوع از ابتدا در آيفون‌های سری ۱۲ وجود نداشت و این میزان امواج رادیویی برای سلامتی کاربران مشکلی ایجاد نمی‌کند».

سازمان ANFR یا آژانس فرکانس ملی، تمام فرکانس‌ها و امواج رادیویی را در کشور فرانسه رهگیری و مدیریت می‌کند؛ برهمین‌اساس اطمینان دارد که سطح امواج و تشعشعات آیفون ۱۲ بالاتر از سطح ایمنی و استاندارد قرار دارد و می‌تواند باعث سرطان و سایر بیماری‌ها در طول‌زمان شود. پس از خبر انتشار آپدیت نرم‌افزاری، سازمان ANFR اعلام کرد دوباره آیفون ۱۲ را مورد بررسی‌وآزمایش قرار می‌دهد؛ درصورت موفقیت در تست‌ها، دوباره فروش این گوشی‌ها در فرانسه آغاز می‌شود.

آپدیت جدید نرم‌افزاری آیفون ۱۲ برای کاربران فرانسوی

برخی از کارشناسان براین‌باورند که فروش دوباره آیفون ۱۲ برای اپل هیچ اهمیتی ندارد، چراکه این گوشی بیشتر از سه سال عمر دارد و احتمالا سال آينده پشتیبانی نرم‌افزاری آن برای همیشه قطع می‌شود. اما نکته‌ای باید نظر داشته باشیم آن است که ما به‌فروش سری آیفون ۱۵ و ساعت‌های هوشمند این کمپانی نزدیک می‌شویم. اکنون غول کوپرتینویی قصد دارد با انتشار آپدیت نرم‌افزاری برای کاهش امواج رادیویی تمام نگاه‌ها و نظریات منفی را ازبین ببرد تا بتواند فروش سری آیفون ۱۵ را به‌بهترین شکل ممکن آغاز کند.

اکنون گوشی‌های هوشمند آیفون در تیررس رگولاتورهای فرانسوی و اروپایی قرار دارند و قصد دارند دستگاه‌های جدید این کمپانی بزرگ آمریکایی را با چشم بازتری نسبت‌به گذشته مورد بررسی قرار دهند و احتمالا آزمایش‌های سخت‌گیرانه‌ای در انتظار آیفون ۱۵ خواهد بود. دراین مرحله، تقاضا برای گوشی‌های هوشمند اپل در اروپا کاهش خواهد یافت یا حداقل دولت‌ها از پخش نسل جدید به‌بازار جلوگیری می‌کنند تا مشکلات ازسوی سازنده به‌طور کامل حل شود.

اخبار مرتبط: