گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که اپل کارمندان این کمپانی را مجبور به‌سکوت دربرابر رسانه‌های مطبوعاتی کرده تا درباره امواج و تشعشعات رادیویی سرطان‌زا سری آیفون ۱۲ چیزی نگویند.

براساس یک گزارش جدید، دولت فرانسه فروش سری آیفون ۱۲ را به‌دلیل تشعشعات و امواج رادیویی مضر و سرطان‌زا در این کشور ممنوع اعلام کرد. ازسوی‌دیگر، اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سری آیفون ۱۲ از تمامی استاندارد‌های لازم برخوردار است و ادعای کشور فرانسه را دراین‌باره کاملا نادرست خواند. باوجوداین، شایعات نشان می‌دهد که غول کوپرتینویی از مشکلات و امواج رادیویی سری آیفون ۱۲ خبر داشته، اما کارمندانش مجبور به‌سکوت کرد تا بتواند این موضوع را رسانه‌ها و سازمان‌های مربوطه پنهان کند.

چندی پیش، یک رگولاتور فرانسوی اعلام کرد که آیفون ۱۲ استاندارد امواج رادیویی معادل ۱.۵ وات‌بر کیلوگرم ساطع می کند که از استاندارد یک وات‌بر کیلوگرم بیشتر است. برای ادامه فروش در کشور فرانسه، وزیر ارتباطات این کشور به اپل هشدار تا یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری را منتشر کند تا تشعشعات ساطع شده را کاهش دهد؛ در غیراین‌صورت، از فروش این نسل به‌طورکامل در فرانسه جلوگیری می‌شود. اما اپل می‌گوید سری آیفون ۱۲ مانند هعر دستگاه‌ها دیگری قبل از وارد شدن به بازار جهانی مورد بررسی و بازبینی‌های دقیقی قرار گرفته و از استاندارد‌های لازم برخوردار است.

فروش آیفون ۱۲ در فرانسه ممنوع شد

بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل از خطرات آیفون ۱۲ آگاه بوده و از کارمندانش خواسته تا هیچ‌گونه مصاحبه‌ای با رسانه‌های مطبوعاتی نداشته باشد و دراین‌مورد به‌خصوص صحبتی نکنند. این نشریه می‌گوید که اپل به کارمندان گفته درصورت هرگونه پرسش تنها پاسخ بدهند «از هیچ موضوعی اطلاع نداریم»؛ همچنین از تعویض یا بازگرداندن سری آیفون ۱۲ پس از مهلت دو هفته‌ای اکیدا خودداری کنند. اکنون پس از ادعاهای کشور فرانسه مبنی‌بر امواج رادیویی، کشور بلژیک نیز قصد دارد آزمایش‌‌هایی را روی تمامی نسخه‌های آیفون ۱۲ انجام دهد تا از خطرات و مضرات این نسل آگاه شود.

علاوه‌براین، تشعشعات رادیویی آیفون ۱۲ توسط سازمان حقوق مصرف‌کنندگان در کشورهای اروپایی مانند اسپانیا و آلمان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و احتمالا طی روزهای آینده اخبار بیشتری درباره آن منتشر خواهد شد. درحال‌حاضر، هیچ‌یک از دولت‌ها بیانیه‌هایشان را صادر نکرده‌اند، اما اکنون به‌نظر می‌رسد نگرانی‌های شدیدی درباره سایر نسل‌های آیفون وجود دارد و ممکن است عرضه آیفون ۱۵ در قاره سبز متوقف شود تا بررسی‌ها و آزمایش‌های لازم روی آن انجام شود.

اخبار مرتبط: