طبق گزارش‌ها، اپل قصد دارد برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS ۱۸ را به صورت پیش‌نمایش بتا در اختیار کاربران قرار دهد و انتشار نهایی آن‌ها به زمان دیگری موکول خواهد شد.

پیش‌نمایش‌های بتا، نسخه‌های اولیه و ناقص یک محصول یا نرم‌افزار هستند که قبل از انتشار نهایی در اختیار کاربران محدودی قرار می‌گیرند. هدف از ارائه پیش‌نمایش‌های بتا، جمع‌آوری بازخورد و نظرات کاربران در خصوص عملکرد و کارایی محصول است. اپل برای معرفی قابلیت‌های هوش مصنوعی در به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل خود یعنی iOS ۱۸ آماده می‌شود، اما به نظر نمی‌رسد این قابلیت‌ها به صورت نهایی و کامل در اختیار کاربران قرار بگیرند. آخرین گزارش‌ها از یکی از تحلیلگران معتبر حوزه فناوری حاکی از آن است که بخش هوش مصنوعی در iOS ۱۸ به صورت پیش‌نمایش‌های بتا عرضه خواهد شد. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده‌ تلاش‌های در حال انجام اپل برای توسعه و بهبود این قابلیت‌ها باشد.

علاوه‌بر هوش مصنوعی، iOS ۱۸ شامل مجموعه‌ای از تغییرات دیگر نیز خواهد بود که بر بهبود‌های بصری و امکان شخصی‌سازی بیشتر ویژگی‌های موجود تمرکز دارند. با انتشار پیش‌نمایش‌های بتا، کاربران می‌توانند این قابلیت‌های جدید را آزمایش کرده و نظرات خود را به اپل ارائه دهند. این بازخورد ارزشمند می‌تواند به بهبود و ارتقاء نهایی بخش هوش مصنوعی و سایر ویژگی‌های iOS ۱۸ کمک کند.

iOS 18

براساس گزارش مارک گورمن در آخرین خبرنامه‌ Power On، به نظر می‌رسد قابلیت‌های هوش مصنوعی در iOS ۱۸ به صورت پیش‌نمایش‌های بتا برای تمامی کاربران آیفون در دسترس قرار خواهند گرفت. استفاده از واژه‌های «بتا» یا «پیش‌نمایش» برای به‌روزرسانی‌های جدید، این احتمال را مطرح می‌کند که اپل هنوز برای انتشار نهایی این قابلیت‌ها کاملا آماده نیست. با‌این‌حال، این رویکرد می‌تواند برای اپل مفید باشد، چرا که رقابت شدیدی در صنعت فناوری برای معرفی ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی شکل گرفته است. نمونه‌ بارز آن، قابلیت «AI Overviews» در جستجوی گوگل است.

ارائه پیش‌نمایش‌های بتا، فرصتی را برای اپل فراهم می‌کند تا بازخورد کاربران را دریافت کرده و قابلیت‌های هوش مصنوعی را قبل از انتشار نهایی، بهبود و ارتقا دهد. این بازخورد ارزشمند می‌تواند به اپل در جهت رقابت بهتر با سایر شرکت‌ها و ارائه تجربه‌ای کارآمدتر از هوش مصنوعی در نسخه نهایی iOS ۱۸ کمک کند. به‌عبارت‌دیگر، اگرچه اپل در حال حاضر برای عرضه نهایی قابلیت‌های هوش مصنوعی آماده نیست، اما با بهره‌گیری از پیش‌نمایش‌های بتا می‌تواند نظر کاربران را جلب کرده و در نهایت محصولی رقابتی و باکیفیت را ارائه دهد.

هوش مصنوعی iOS ۱۸

به نظر می‌رسد اپل رویکردی دوگانه را برای هوش مصنوعی در iOS ۱۸ در نظر گرفته است. طبق گزارش‌ها، نیمی از قابلیت‌های هوش مصنوعی به‌صورت مستقیم روی دستگاه‌های کاربران و بدون نیاز به ارسال اطلاعات به سرورهای ابری اپل پردازش خواهند شد. نیمی دیگر از این قابلیت‌ها برای پردازش به زیرساخت ابری قدرتمند اپل فرستاده می‌شوند. سیستم‌عامل به‌صورت هوشمندانه تشخیص خواهد داد که کدام وظایف را می‌توان مستقیما روی دستگاه کاربر انجام داد و برای کدام کارها نیاز به ارسال اطلاعات به سرورهای اپل وجود دارد. این گزارش همچنین ادعا می‌کند قابلیت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه‌های جدیدتر که در سال‌جاری یا سال گذشته عرضه شده‌اند، قابل اجرا خواهند بود.

اپل در نظر دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی را در iOS ۱۸ به صورت "پیش‌نمایش" یا "نسخه آزمایشی" عرضه کند. این موضوع می‌تواند به دو معنا باشد: ممکن است اپل منتظر بماند تا فناوری و قابلیت‌های هوش مصنوعی به طور کامل تکمیل شوند و سپس نسخه نهایی را منتشر کند. احتمال دیگر این است که اپل این قابلیت‌های جدید را به صورت "نسخه آزمایشی" در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد تا نظرات و بازخورد آنها را دریافت کند. در این صورت، می‌توان انتظار داشت که نسخه نهایی iOS ۱۸ با تمام امکانات هوش مصنوعی ارائه شود.

با‌این‌حال، در حال حاضر تمامی این موارد در حد گمانه‌زنی بوده و تایید رسمی صورت نگرفته است. پیش‌تر نیز گزارش‌هایی مبنی بر پشتیبانی iOS ۱۸ از یک چت‌بات هوش مصنوعی با قابلیت چت‌جنریتیو مشابه ChatGPT منتشر شده بود، اما صحت این ادعا نیز همچنان در انتظار تایید رسمی از سوی اپل قرار دارد.

اخبار مرتبط: