iMessage ممکن است با Sunbird به اندروید بیاید. AppleInsider ممکن است برای خریدهایی که از طریق پیوندهای موجود در سایت ما انجام می‌شود، کمیسیون وابسته دریافت کند. کاربران اندروید ممکن است درنهایت در سال 2023 به لطف یک برنامه جدید به نام Sunbird راهی آسان برای دریافت iMessage در اندروید پیدا کنند. در حال حاضر iMessage در یک قدمی اندروید است.

Sunbird ادعا می‌کند که در حال حاضر در نسخه بتای بسته راه‌اندازی شده است، این اولین و تنها برنامه iMessage با امکانات کامل برای اندروید است. این به سرور رله، دستگاه اپل یا نرم‌افزار دسکتاپ نیاز ندارد، فقط به Apple ID نیاز دارد. این برنامه از رمزگذاری، عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیت کامل، چت‌های گروهی iMessage، واکنش‌ها، تاپ‌بک‌ها، نشانگرهای تایپ زنده و رسید خواندن پشتیبانی می‌کند.

سرویس iMessage اپل در حال حاضر تمرکز اصلی است. در کنفرانسی با AppleInsider، تیم Sunbird آن را «میوه‌ی کم آویزان» نامید، زیرا متوجه شدند که تعداد جستجوهای گوگل برای عباراتی مانند «iMessage در اندروید» چقدر است.

imessage در راه اندروید

جدیدترین ها را از AppleInsider TV تماشا کنید

بااین‌حال، Sunbird قصد دارد یک برنامه پیام‌رسانی یکپارچه برای بسیاری از خدمات دیگر، ازجمله WhatsApp، Facebook Messenger، SMS/MMS، و سایر خدماتی باشد که این شرکت در آینده اضافه خواهد کرد. دنی میزراحی، مدیرعامل و مؤسس پیام‌رسان Sunbird می‌گوید:

"ما 14 سال چالش ارتباطی مرتبط با پیام‌رسانی اندروید را حل کرده‌ایم." "با ابداع فناوری جدیدی که به کاربران اندرویدی iMessage در اندروید می‌دهد، می‌توان از محبوب‌ترین عملکردها و ویژگی‌هایی که بهترین برنامه‌های پیام‌رسانی را که مردم هرروز استفاده می‌کنند، استفاده کرد. یک صندوق ورودی برای همه پیام‌های خود."

نقشه راه محصول برای سایر خدمات پیام‌رسانی شامل تلگرام، RCS، پیام‌رسانی مستقیم اینستاگرام، اسلک، سیگنال و دیسکورد است. Sunbird به‌سرعت اشاره می‌کند که سرورهای آن هرگز داده‌های شخصی یا اطلاعات ورود شخص ثالث را ذخیره نمی‌کنند. همه انواع پیام‌ها رمزگذاری شده‌اند به‌جز پیامک که از چنین امنیتی پشتیبانی نمی‌کند.

این شرکت همچنین قصد دارد یک برنامه وب برای Sunbird بسازد، اما حداقل در حال حاضر برنامه‌ای برای یک برنامه iOS ندارد. Sunbird از اواخر سال 2022 برای پیوستن به گروه کاربران بتا بسته دعوت‌نامه‌ها را در مراحل مختلف ارائه می‌کند. تاکنون، این شرکت امیدوار است که در اواسط سال 2023 منتشر شود. این برنامه برای آینده‌ای قابل پیش‌بینی رایگان خواهد بود.

هنوز زود است… AppleInsider در ارائه این اعلامیه شرکت کرد. Sunbird چند نمونه از برنامه را نشان داد، مانند افزودن یکپارچه‌سازی با iMessage. هیچ نشانه روشنی وجود نداشت که آیا این‌یک نسخه آزمایشی زنده است یا نه. این تیم اشاره کرد که برنامه آنها هنوز در مرحله آلفا اولیه است.

آنها به چند سؤال در مورد حریم خصوصی و امنیت پاسخ دادند. Sunbird بیش از یک بار به این موضوع اشاره کرد و گفت که آنها هیچ داده یا پیامی را ذخیره نمی‌کنند. خدماتی که قصد دارد شامل شود، مانند iMessage و Signal، به رمزگذاری سرتاسر متکی هستند. ما پرسیدیم که آیا این شرکت یک ممیزی امنیتی مستقل انجام داده است یا خیر، و تیم گفت که این در نقشه راه آینده است.

اگر برنامه طبق برنامه کار کند، می‌تواند یک پیشرفت بزرگ برای کاربران اندروید باشد. Sunbird به‌جای تکیه‌بر روش‌های غیر رمزگذاری شده مانند Facebook Messenger یا SMS، ممکن است بتواند راه خصوصی‌تری برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده اپل ارائه دهد.

خبر مرتبط: نمایشگرهای بزرگتر برای دستگاه های تاشو سامسونگ