اپل با ساخت ابزار ارتباطی iMessage برای کسب‌وکارها، برخی از کارهای پایه‌ای را انجام داده است. Apple Messages برای کسب‌و‌کارها، سرویسی است که شرکت شما می‌تواند از آن برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان با استفاده از برنامه پیام‌ها استفاده کند.

شما می‌توانید از قدرت iMessage برای کمک به حل مشکلات، برنامه‌ریزی قرار ملاقات‌ها، خرید یا پرداخت با Apple Pay استفاده کنید. کسب‌وکارها نیز می‌توانند از ارائه‌دهنده خدمات مسنجر (MSP) خود برای مدیریت درخواست‌های مشتریان از طریق Messages for Business استفاده کنند.

بسته به پیکربندی پیام‌رسانی که تنظیم کرده‌اید، مشتریان شما می‌توانند از طریق نقاط ورودی مختلف مانند وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و ایمیل، مکالمه‌ای را با بخش پشتیبانی شرکت شما شروع کنند. مشتریان می‌توانند در Apple Maps یا با ضربه زدن روی شماره تلفن شما در داخل این برنامه نیز با کسب‌و‌کار شما ارتباط برقرار کنند.

iMessage به عنوان یک ابزار همکاری تجاری

اگر به عنوان یک مشتری از Apple Messages for Business کرده باشید، حتما می‌دانید که کار کردن با آن یک تجربه ساده است. مشتریان در این برنامه از چت پشتیبانی مانند چت با دوستان خود لذت می‌برند. آنها اشتراک‌گذاری یکپارچه از iOS و macOS را دوست دارند، چون نیازی نخواهند داشت برای ارتباط با کسب‌وکارهای مختلف از برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنند. iMessage در نهایت یک برنامه چت ساده است، و به اعتقاد بسیاری چیزی است که امروزه کسب‌وکارها به آن برای ارتباط با مشتریان و شرکای تجاری خود به آن نیاز دارند.

به نظر می‌رسد وقت آن رسیده است که اپل یک ابزار جدید به نام iMessage @ Work را که می‌تواند به جای برنامه Slack یا برنامه‌های مدیریتی مایکروسافت استفاده شود، توسعه دهد. در حال حاضر شرکت‌هایی مانند Spike و Twobird با یک برنامه ایمیل که ظاهر و احساسی شبیه یک برنامه چت/پیام‌رسان دارد، در این رویکرد پیشگام هستند.

اگر تا به حال Spike یا Twobird را امتحان نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم حداقل آن را دانلود کنید و با حساب ایمیل خود وارد برنامه شوید. این برنامه‌ها یک راه انقلابی برای استفاده از ایمیل هستند. پتانسیل این برنامه‌ها واقعا نشان می‌دهد که اپل می‌تواند با توسعه نسخه‌ای از ابزار ارتباطی iMessage که برای کارهای چند پلتفرمی طراحی شده است، به موفقیت بزرگی در این زمینه دست پیدا کند.

iphone-14-pro-homescreen-with-imessage-app

مهم ترین ویژگی iMessage @ Work می‌تواند این باشد که کاربران می‌توانند در آن، فضای کاری خود را شخصی‌سازی کنند. مثلا هر کاربر می‌تواند یک تصویر پروفایل سفارشی و نام نمایشی برای خود ایجاد کند، و همچنین فهرستی از مخاطبینی که برای کسب‌و‌کار خود مهم می‌داند را تنظیم نماید و سپس آنها را در گروه‌ها و پروژه‌های مختلف سازماندهی کند. این گروه‌ها می‌توانند به عنوان ابزارهای مدیریت پروژه مورد استفاده قرار بگیرند و به کاربران این امکان را بدهند تا در یک کار یا پروژه خاص با سایر افراد گروه خود هماهنگ باشد.

چنین برنامه‌ ارتباطی یکپارچه‌ای همچنین به اشتراک‌گذاری فایل‌ها، چت کردن در مورد یک پروژه و موارد دیگر را آسان می‌کند. برای اینکه iMessage @ Work واقعا بتواند فعال شود، اپل باید آن را به اندروید، رایانه های شخصی و فضای وب هم گسترش دهد. در حال حاضر، برنامه پیامرسان iMessage فقط در iOS و macOS در دسترس است. تیم کوک، مدیر عامل اپل نیز اخیرا پیشنهاد تجهیز آیفون ها به RCS را رد کرده است.

با این حال iMessage یک پلتفرم عالی با پتانسیل بالا است که اپل می‌تواند با توسعه iMessage @ Work آن را به خدمات تجاری هم گسترش دهد. اپل همچنین می‌تواند از هر کاربر بابت شناسه‌های مدیریت‌شده اپل و ثبت‌نام هزینه دریافت کند. کارمندانی که از دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنند می‌توانند یک نمونه iMessage ثانویه برای ارتباطات کاری خود داشته باشند، در حالی که کاربران اندروید و رایانه شخصی می‌توانند با Apple ID مدیریت شده خود وارد برنامه شوند تا با همکاران خود چت کنند.

جمع‌بندی

iMessage @ Work در مورد این نیست که اپل صرفا نسخه‌ای از iMessage برای اندروید و ویندوز بسازد. بلکه بیشتر در مورد ساخت نسخه‌ای تجاری و خاص از iMessage است که روی پلتفرم‌های مختلف کار می‌کند. با توسعه iMessage @ Work اپل می‌تواند درآمد حاصل از خدمات خود را افزایش دهد.

خبر مرتبط: تبدیل اپل واچ اولترا به دستیار غواصی و دستیار اسکی