با اعلام رسمی بیپر مینی، این اپلیکیشن به‌زودی در ساعات آینده آپدیت نرم‌افزاری برای حل مشکل دسترسی کاربران به سرورهایی iMessage را دریافت می‌کند، اما کاربران اندرویدی این‌بار به یک دستگاه مک نیاز دارند.

چندی‌پیش، اپلیکیشن بیپر مینی به‌منظور کاهش محدودیت‌های ارتباطی بین کاربران اندرویدی و iOS شروع به‌فعالیت کرد، اما اپل اعلام کرد جلوی ورود کاربران اندرویدی به سرورهای iMessage را می‌گیرد، چراکه احتمال افشای اطلاعات خصوصی و هویتی کاربران آیفون در آن وجود دارد. همچنین، روز گذشته صفحه رسمی Beeper در شبکه اجتماعی ردیت اعلام کرد ۶۰ درصد از کاربران اندرویدی مشکل اتصال به سرور دارند و نمی‌تواند پیامی را ارسال یا دریافت کنند. اکنون، اپلیکیشن بیپر مینی قصد دارد آپدیتی را ارائه کند تا محدودیت‌های اپل را دور بزند، اما کاربران نیاز به سخت‌افزار جدیدی دارند که در ادامه به‌جزئیات بیشتری از آن می‌پردازیم.

در ابتدای راه، کاربران اندرویدی برای ثبت‌نام در بیپر مینی می‌بایست از یک Apple ID استفاده می‌کردند، اما تیم نرم‌افزاری اپل تنها چند روز بعد جلوی نیمی از کاربران اندرویدی در سرویس پیام‌رسان اختصاصی iMessage را گرفت تا نتوانند به فعالیت‌شان در بیپر ادامه دهند. شب گذشته، Beeper Mini به‌صورت رسمی اعلام کرد راه‌حل جدیدی را کشف کرده که می‌تواند چاره‌ساز اتصال به سرور iMessage باشد، اما کاربران نیاز به یک دستگاه مک دارند و این‌موضوع کار را کمی سخت می‌کند؛ البته در ادامه اظهار کردند اگر خودتان به مک دسترسی ندارید می‌توانید از دوستان یا آشنایان کمک بگیرید، چراکه همه کاربران به‌شکل جداگانه نیازی به مک ندارند.

اپلیکیشن Beeper Mini  آپدیتی جدید ارائه می‌کند

به‌عبارتی‌دقیق‌تر، اپلیکیشن بیپر مینی اعلام کرد تمامی کاربران نیازی به مک ندارند و اگر شما دوست سخاوتمندی داشته باشید می‌توانید با استفاده لپ‌تاپ‌ مک او اقدام به فعال‌سازی اپلیکیشن بیپر مینی و اتصال به سرورهای پیام‌رسان iMessage برای ارتباط با دوستان‌تان کنید. بررسی‌ها و آزمایش‌های تیم نرم‌افزاری بیپر مینی می‌گوید در آپدیت جدید ۱۰ تا ۲۰ کاربر به‌صورت هم‌زمان می‌توانند از اطلاعات کاربری یکسانی برای اتصال به iMessage استفاده کنند؛ این روش غیرمنطقی و ناامن به‌نظر می‌رسد، اما تنها راه‌حل بیپر مینی برای رویارویی با محدودیت غول فناوری کوپرتینو است.

همان‌طورکه گفته شد دلیل اصلی اپل برای مسدودسازی بیپر مینی آن است که نمی‌خواهد امنیت و حریم خصوصی کاربران آیفون را با حضور کاربران اندرویدی در اکوسیستمش به‌خطر بیاندازد. بااین‌حال، چند سناتور و نماینده‌ کنگره ایالات متحده آمریکا می‌گویند اپل نمی‌خواهد وارد رقابت شود و قانون ضدانحصار (Antitrust) را نقض می‌کند. روز گذشته نیز با ارسال نامه‌ای به وزارت دادگستری خواسته شد تا غول کوپرتینو دراین‌خصوص مجازات شود. درنهایت یادآوری می‌کنیم درصورت انتشار آپدیت جدید، اخبار مرتبط با آن را با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

اخبار مرتبط: