گزارش‌ها نشان می‌دهد هنوز ۶۰ درصد از کاربران اندرویدی به برنامه‌های نرم‌افزاری Beeper Mini و Beeper Cloud دسترسی ندارد، چراکه اپل تمام تلاشش را برای جلوگیری از ورود به سرورهای پیام‌رسان اختصاصی iMessage می‌کند.

براساس آخرین اخبار از حوزه فناوری، به‌نظر می‌رسد مسدودسازی اپلیکیشن Beepr Mini از سرورهای پیام‌رسان iMessage توجه دو سناتور به‌همراه دو نماینده‌ مردمی ایالات متحده آمریکا را جلب کرده و باعث شد آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر X عکس‌العمل‌های شدیدی نشان دهند؛ همچنین، این افراد از مقام‌های نظارتی بالامقام خواستند تا به رفتار ضدرقابتی اپل درمقابل کاربران اندرویدی بپردازد. طبق آخرین اطلاعات، چهار مقام آمریکایی نامه‌ای به وزارت دادگستری ارسال کردند و خواستار بررسی نقض قانون ضد انحصار (Antitrust ازسوی غول کوپرتینو شدند.

باتوجه‌به توییت خبرنگار نشریه CBS، سناتور مایک لی، جری نادلر و کن باک از اعضا و نمایندگان کنگره ایالات متحده آمریکا با امضای نامه‌ای خواستار توقف رفتارهای ضدرقابتی و انحصارطلبانه کمپانی اپل شدند و از وزارت دادگستری خواستند هرچه سریع‌تر به موضوع دسترسی کاربران اندرویدی از برنامه نرم‌افزاری Beeper Mini به سرورهای پیام‌رسان اختصاصی iMessage را حل کند. درحال‌حاضر، مشخص نیست کدام طرف پیروز میدان خواهد شد، اما در سال‌های گذشته اپل از iMessage برای ارتباط کاربران iOS استفاده می‌کرد و هیچ‌گاه برای این‌موضوع مورد بازخواست قرار نمی‌گرفت. برهمین‌اساس، ما تصور می‌کنیم اپل می‌تواند مراجع قضایی را متقاعد کند که سرویس آی‌مسیج به‌صورت اختصاصی توسعه یافته است.

شکایت Beeper Miniاز اپل

همان‌طورکه می‌دانید، اوایل ماه‌جاری میلادی، Beeper یک سرویس پیام‌رسان با قابلیت تعامل کاربران اندرویدی و iOS ایجاد کرد که پس‌از مدت‌ها اجازه می‌داد کاربران این اکوسیستم‌ها به یک‌دیگر پیام‌های رمزگذاری شده ارسال کنند‌. درحقیقت، Beeper Mini قرار بود پلی امن برای ارتباط باشد تا به چندین دهه استفاده از فناوری پیام کوتاه پایان دهد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد اپل نظر دیگری دارد و باور دارد ارتباط با کاربران اندرویدی ازطریق درگاهی سوم شخص می‌تواند حریم خصوصی کاربران iOS با خطرهای احتمالی مواجه کند. بنابراین، از هفته گذشته تاکنون دسترسی ۶۰ درصد از کاربران گوشی‌های اندرویدی به سرورهای iMessage در اپلیکیشن Beeper Mini قطع شده است.

اوایل هفته گذشته، اپل اعتراف کرد برای حفظ حریم خصوصی دسترسی کاربران اندرویدی به سرورهای پیام‌رسان اختصاصی iMessage را قطع می‌کند تا مشکلی در آینده به‌وجود نیاید. پس‌ازآن، سناتور آمریکایی، الیزابت وارن، از رفتارهای ضدرقابتی و انحصارطلبانه کمپانی اپل در شبکه اجتماعی توییتر X انتقاد کرد و گفت اپل با سواستفاده از موضوع حریم خصوصی یا امنیت کاربران اجازه رقابت نمی‌دهد و کاربران از ارتباط با یکدیگر منع می‌کند. همچنین، این سناتور اظهار کرد اپلیکشن بیپر برای کاهش محدودیت بین کاربران معرفی شده و می‌تواند بازار را رقابتی‌تر کند، اما اپل از این‌موضوع سرباز می‌زند.

روز گذشته، صفحه رسمی Beeper Mini در شبکه اجتماعی و اطلاعاتی Reddit پستی را به‌اشتراک گذاشت که نشان می‌داد از ورود ۶۰ درصد کاربران اندرویدی به سرورهای iMessage جلوگیری نی‌شود و قادر به ارسال یا دریافت پیام نیستند، اما تیم نرم‌افزاری این برنامه اظهار کرد به‌زودی این محدودیت‌ها را کنار می‌زند و قطعا اجازه انحصارطلبی به غول کوپرتینو نمی‌دهد؛ البته باید اشاره کنیم تلاش‌های مداوم و مستمر Beeper Mini برای دسترسی به سرورهای iMessage می‌تواند باعث ایجاد دردسر و مشکلات قانونی شود که در آن صورت احتمال حذف همیشگی Beeper را به‌دنبال خواهد داشت.

اخبار مرتبط: