به تازگی افشاگر معروف سامسونگ، یعنی Ice universe تصاویری از چیزی که شبیه به شیشه یا گلس سامسونگ S23 اولترا است را در فضای مجازی به اشتراک گذشته است. این تصاویر گلس سامسونگ گلکسی S23 اولترا به صورت غیرمستقیم نه تنها خبر از نمایشگر صاف‌تر و با خمیدگی کمتر S23 Ultra نسبت به نسل قبلی می‌دهند (اتفاقی که پیش از این هم شایعات زیادی مبنی بر آن شنیده بودیم)، بلکه نشانگر اندزه سنسور اثرانگشت این گوشی در زیر صفحه‌نمایش هم هستند. سنسوری که به نظر می‌رسد دقیقا هم‌اندازه سنسور اثرانگشت Galaxy S22 Ultra باشد.

البته این به خودی خود چیز بدی نیست. Samsung Galaxy S22 Ultra مجهز به حسگر اثرانگشت 3 بعدی با تکنولوژی 3D Sonic Gen 2 شرکت کوالکام است که یک عکس سه‌بعدی از انگشتان کاربر می‌گیرد تا بتواند به خوبی و با سرعت آن را شناسایی کند. با این حال، در گذشته شایعاتی مبنی بر ارتقای گلکسی اس 23 اولترا و مجهز شدن آن به حسگر اثرانگشت 3D Sonic Max کوالکام روی صفحه‌نمایش شنیده شده بود. سنسوری که پیش از این راه خودش را به گوشی iQOO 9 Pro باز کرده است. اما ممکن است به دلیل برخی از اقدامات جهت کاهش هزینه تولید، سامسونگ تصمیم گرفته باشد تا از استفاده از این سنسور جدید صرف نظر کند.

Galaxy-S23-Ultra-protective-glass

در تصاویر گلس سامسونگ گلکسی S23 اولترا واضح است که در مقام مقایسه، اندازه ناحیه حسگر اثرانگشت Galaxy S23 Ultra تقریبا به اندازه مساحت سنسور اثرانگشت Galaxy S22 Ultra است. کوالکام بیان می‌کند که مساحت واحد سنسور سونیک سه بعدی نسل دوم، 8×8 میلی‌متر یا به عبارتی 64 میلی‌متر مربع است. با این حال این مساحت بسیار کوچکتر از اندازه حسگر اثرانگشت 3D Sonic Max است که در مساحت عظیم 20×30 میلی‌متر (600 میلی‌متر مربع) ساخته می‌شود و امنیت بیشتری را با قابلیت "احراز هویت دو انگشتی" ارائه می‌دهد. البته این امکان هم وجود دارد که سامسونگ اصولا هیچوقت قصدی برای استفاده از سنسور اثرانگشت 3D Sonic Max روی گوشی S23 Ultra نداشته و این شایعات از اساس دروغ بوده‌اند.

خبر مرتبط: