تاکنون اخبار متفاوتی از گوشی‌های سری S23 سامسونگ منتشر شده است. در آخرین اخبار منتشر شده می‌توان شاهد زمان حدودی عرضه و تراشه این گوشی‌های پی برد و از این رو احتمالاً شاهد عرضه گلکسی S23 با تراشه اسنپدراگون در اواسط بهمن ماه ۱۴۰۱ هستیم.

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده، تمامی گوشی‌های گلکسی S23 با تراشه یکسان ساخت شرکت کوالکام ساخته می‌شود و احتمالاً شاهد تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به عنوان تراشه این گوشی هستیم. چراکه پیش‌تر نیز امتیاز بنچمارک Geekbench هر سه نسخه گوشی‌های این سری با این تراشه دیده شده بود. علاوه بر این گفته‌های Akash Palkhiwala، مدیر مالی کوالکام نیز این موضوع را تأییدمی‌کند.

به گفته او سهم کوالکام از گوشی‌های سری S22، ۷۵ درصد بوده است. این در حالی است که او معتقد است با عرضه نسل بعدی این گوشی‌ها سهم کوالکام از این گوشی‌ها افزایش خواهد یافت و تمام گوشی‌های سری گلکسی S23 با تراشه اسنپدراگون عرضه خواهد شد. البته طبیعی است که او به طور مستقیم به این موضوع اشاره نکرده است.

تراشه اسنپدراگون روی بورد

همچنین Cristiano Amon، مدیرعامل کوالکام نیز این موضوع را تأیید کرده بود. او در سخنان خود به قرار داد چند ساله‌ای که با سامسونگ منعقد کرده است، اشاره کرده و معتقد است که طبق این قرار داد چند ساله، تراشه تمام گوشی‌های گلکسی سامسونگ، تراشه اسنپدراگون این شرکت خواهد بود.

البته ماه گذشته نیز گزارشی منتشر شده بود که به احتمال عرضه این گوشی‌ها با تراشه اگزینوس سامسونگ اشاره می‌کند. از این رو نمی‌توان این احتمال را نیز منتفی دانست. علاوه بر این نشریه اینسایدر به تاریخ حدودی رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی S23 اشاره کرده است و گفته است که احتمالاً این گوشی‌ها در بین فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۶ آبان رونمایی خواهد شد و با نگاهی به تقویم می‌توان حدس زد که جمعه ۱۵ آبان ماه تاریخ رونمایی از این دستگاه‌ها است.

البته با توجه به گزارش های مالی، برخی منابع خبری نیز از آمادگی سامسونگ برای عرضه زودتر از معمول این گوشی‌ها خبر داده‌اند. اما هنوز تاریخ‌های احتمالی منتشر شده، نهایی نشده است.

نظر شما درباره عرضه سری گلکسی S23 با تراشه اسنپدراگون چیست؟ آیا با عرضه همیشگی گوشی‌های سامسونگ با تراشه‌های ساخت کوالکام موافق هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: تصاویر جدید گلکسی S23 و S23+ لو رفت