وقتی صحبت از باتری و ظرفیت شارژ به میان می‌آید، هیچ برند گوشی تلفن همراهی به اندازه سامسونگ محتاط نیست. این شرکت از به کار بردن سرعت‌های شارژ بالای 25 وات برای مدل‌های پرچم‌دار خود پرهیز کرده است. درواقع تعداد بسیار کمی از گوشی‌های هوشمند سامسونگ هستند که از سرعت شارژ بالای 25 وات (تا 45 وات) بهره‌مند هستند. در ادامه شایعاتی که مبنی بر افزایش عمر باتری گلکسی S23 منتشر شده و اینکه چقدر به واقعیت نزدیک است را می‌خوانید.

با این اوصاف، با توجه به اینکه امروزه صنعت گوشی‌های هوشمند به سرعت شارژ 200 وات رسیده و عملاً در حال تبدیل کردن سرعت شارژ بالای 100 وات به یک استاندارد است، به نظر می‌رسد که سامسونگ کمی از قافله عقب‌مانده است. اما اگر از کاربران حرفه‌ای گوشی‌های هوشمند باشید، حتماً می‌توانید حدس بزنید که چرا سامسونگ این‌قدر مراقب است و در بحث سرعت شارژ محتاطانه عمل می‌کند. حادثه گلکسی نوت 7 را به خاطر دارید؟ این شرکت هرگز نتوانست از مشکلات ناشی از آن حادثه عبور کند.

ازاین‌رو سامسونگ همواره تلاش کرده تا به جای تمرکز بر روی سرعت شارژ و تحمل خطراتی که یک‌بار از آنها آسیب‌دیده است، روی ابزارهای دیگر برای افزایش دوام باتری گوشی‌های خود تمرکز کند. با نزدیک شدن به تاریخ عرضه سری Galaxy S23 سامسونگ، اطلاعات بیشتری در مورد گوشی‌های این سری منتشر شده که آنها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

توییت درباره عمر باتری سامسونگ گلکسی S23

یک اکانت پرطرفدار توییتری به نام iceuniverse به تازگی اطلاعاتی در مورد سری Galaxy S23 فاش کرده است. iceuniverse ادعا می‌کند که سری گلکسی S23 سامسونگ با حالت جدید "نور" (light) عرضه خواهد شد. این حالت جدید کمی با حالت "صرفه‌جویی در مصرف انرژی" که قبلاً با آن آشنا شده بودیم متفاوت است. بزرگ‌ترین تفاوت بین حالت‌های «صرفه‌جویی در مصرف انرژی» و «نور» این است که حالت "نور"، نرخ تازه‌سازی صفحه را کاهش نمی‌دهد بلکه به طور متوسط عملکرد کلی گوشی را کم می‌کند تا بتواند از این طریق مصرف برق باتری را کاهش دهد. این کار می‌تواند به طور موثری عمر و دوام باتری گلکسی S23 را تا حد زیادی بهبود بخشد.

سری Galaxy S23 سامسونگ در رویداد Galaxy unpack 2023 در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا در اواسط بهمن ماه سال جاری معرفی خواهد شد. این تاریخ 3 تا 4 هفته زودتر از زمان‌بندی معمول عرضه مدل‌های قبلی در سال‌های گذشته است. پرچم‌داران آینده سری گلکسی با چند پیشرفت و بهینه‌سازی همراه خواهند بود. اگر این شرکت امیدوار است که بتواند با اپل مبارزه کند، از انجام این ارتقاها ناگزیر خواهد بود.

با این حال، گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه که گوشی‌های گلکسی S23 و گلکسی S23+تقریباً هیچ تغییر خاصی نسبت به مدل قبلی خود ندارد! با توجه به رقابت شدید بازار امروز، این اتفاق می‌تواند کاملاً ناامیدکننده باشد. این گزارش ادعا می‌کند که طراحی سری گلکسی S23 کاملاً مشابه سری S22 است و بزرگ‌ترین تغییر گلکسی S23 اولترا، افزایش عرض فریم میانی و کاهش انحنای صفحه‌نمایش است.

خبر مرتبط: ظرفیت باتری گوشی‌های سری گلکسی S23 فاش شد