گوگل در این ماه طراحی جدید جیمیل را برای همه در دسترس قرار می‌دهد. سوئیچ دائمی جیمیل که همه را به نمای یکپارچه جدید منتقل می‌کند، از این ماه شروع می‌شود. در یک پست وبلاگی منتشر شده در روز سه شنبه، گوگل اعلام کرد که از گزینه بازگشت به رابط کاربری قبلی Gmail خلاص می‌شود، بنابراین همه ما فقط باید به رابط حبابی – و بسیار آبی – عادت کنیم. این شامل فونت Material Design 3، Google Sans Text است.

گوگل طرح جدید جیمیل را نمای «یکپارچه» می‌نامد زیرا دارای گزینه‌هایی برای Mail ،Chat ،Spaces و Meet در نوار کناری سمت چپ است. درحالی‌که با نگه‌داشتن ماوس روی این دکمه‌ها، یک منوی کوچک بازشو نمایان می‌شود، با کلیک روی آن‌ها، برنامه کل صفحه را پر می‌کند. اگر متوجه شدید که دکمه‌های اضافی حواستان را پرت می‌کنند، می‌توانید Meet and Chat را از منوی تنظیمات خود غیرفعال کنید. این شمارا از دیدن نوار کناری اضافی نجات می‌دهد و صفحه‌ای ساده‌تر را فقط برای Gmail در اختیار شما قرار می‌دهد.

Gmail-new-interface-is-here-to-stay

گوگل آزمایش این طرح را در فوریه آغاز کرد و از آن زمان تاکنون کاربران را به‌آرامی به سمت این گزینه سوق داده است. طرح جدید در ماه ژوئیه انصراف داده شد (به این معنی که به‌طور پیش‌فرض شمارا عوض کرد). اما اکنون، Google آماده است تا این تغییر را دائمی کند و آن را با برخی از تغییرات دیگری که قبلاً در سایر برنامه‌های Workspace خود ازجمله Docs، Calendar و Sheets اعمال کرده است، تطبیق دهد. طراحی جدید جیمیل از امروز آغاز خواهد شد و قابلیت انصراف از حساب‌های Workspace در هفته‌های آینده کاملاً از بین خواهد رفت.

در دسترس برای:

  • Google Workspace Business Starter, Business Standard, Business Plus
  •  Enterprise Essentials, Enterprise Standard, Enterprise Plus,
  • Education Fundamentals, Education Plus, Frontline,
  • و همچنین مشتریان قدیمی G Suite Basic و Business.

برای مشتریان Google Workspace Essentials در دسترس نیست.

به‌عنوان کسی که مدت زیادی است از چیدمان جدید استفاده می‌کند، صادقانه بگویم نمی‌توانم خودم را در حال بازگشت به طرح قبلی ببینم. عادت کردن کمی طول کشید، اما بسیار مدرن‌تر است، و وقتی گزینه‌های برنامه‌های اضافی را خاموش می‌کنم، احساس می‌کنم که همان جیمیل قدیمی است.

خبر مرتبط: