بر اساس صفحه نشان دهنده وضعیت سیستم‌های اپل، سرویس iCloud Mail در چند ساعت گذشته با مشکلی رو به رو شده است که این موضوع باعث قطعی سرویس ایمیل اپل برای برخی کاربران شده است.

در چند ساعت گذشته گزارش‌های زیادی در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است و کاربران نیز قطعی سرویس ایمیل اپل را تأیید کرده‌اند. اگرچه شاید تعداد گزارش‌ها زیاد به نظر نرسد، اما همچنان درصد کمی از کاربران در استفاده از این سرویس مشکل دارند.

در مقابل، علاوه بر توییت های منتشر شده دراین‌باره، DownDetector صدها گزارش از مشکلات مربوط به iCloud دریافت کرده است که نشان می‌دهد این قطعی گسترده است و خیلی هم کوچک نیست. البته پیش‌تر نیز شاهد از دسترس خارج شدن سرویس iCloud اپل بودیم که پس از چند ساعت این مشکل حل شد.

مشکلات ایمیل iCloud

طبق گفته اپل، این مشکلات حوالی ساعت 01:30 بامداد امروز به وقت تهران شناسایی شده است. از این رو ممکن است سرویس iCloud Mail کند باشد یا در دسترس نباشد. همچنین اپل گفته است که این قطعی تنها مربوط به سرویس ایمیل این شرکت است و سرویس‌های دیگر iCloud تحت تأثیر این قطعی قرار نگرفته‌اند.

هفته گذشته نیز برخی سرویس‌های اپل تحت تأثیر قطعی قرار گرفت. از این رو در هفته گذشته شاهد قطعی سرویس‌های iMessage و FaceTime بودیم. البته در آن زمان اپل به سرعت مشکل را پذیرفت و لحظاتی بعد این مشکل را برطرف کرد. اما درباره قطعی سرویس iCloud Mail، هنوز نمی‌دانیم که چه زمانی این مشکل برطرف خواهد شد.

مشکلات اپلیکیشن Mail

البته هنوز گزارشی از قطعی این سرویس برای کاربران ایران منتشر نشده است و ما نیز پس از بررسی‌های خود به گزارش خاصی نرسیدیم. اما با توجه به جهانی بودن این مشکل، به احتمال زیاد کاربران ایرانی نیز شاهد قطعی سرویس ایمیل اپل خواهند بود.

در صورتی که شما نیز از سرویس iCloud Mail استفاده می‌کنید، با این مشکل مواجه شده‌اید و چه زمانی این مشکل برای شما برطرف شد؟ گزارش‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطلب آموزشی: بازیابی رمز عبور جیمیل بدون نیاز به ایمیل و شماره تلفن