در آخرین آپدیت اپلیکیشن جیمیل، گزینه «لغو اشتراک» به بخش بالایی ایمیل‌ها اضافه شده است که کاربران می‌توانند از آن برای لغو اشتراک و دریافت نکردن ایمیل‌های مزاحم استفاده کنند.

اواخر آبان ماه بود که گزارشی مبنی‌بر تلاش‌های گوگل برای افزودن دکمه «لغو اشتراک» در اپلیکیشن اندرویدی جیمیل منتشر شد. پس از آن گوگل همه را غافلگیر و ابتدا این قابلیت را برای اپلیکیشن iOS منتشر کرد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد گزینه لغو اشتراک برای نسخه اندرویدی اپ جیمیل هم اضافه شده و از این پس کاربران می‌توانند به‌آسانی از شر ایمیل‌های مزاحم خلاص شوند.

براساس گزارش منتشر شده از وب‌سایت Android Police، گزینه جدید «لغو اشتراک» یا «Unsubscribe» در قسمت بالایی ایمیل دریافتی و کنار نام حساب فرستنده قرار می‌گیرد. با کلیک روی آن یک پنجره باز شده و گوگل می‌پرسد که آیا مایل هستید ایمیل‌های مشابه از این حساب دیگر برای شما ارسال نشود؟ در قسمت پایین هم برای تایید گزینه «Unsubscribe» و برای بازگشت گزینه «Cancel» قرار دارد. البته فرآیند لغو اشتراک می‌تواند باتوجه به نحوه آن در وب‌سایتی که ایمیل را ارسال می‌کند متفاوت باشد. همچنین گوگل گزینه «گزارش اسپم» را قرار داده و کاربران می‌توانند پس از آن این گزینه را انتخاب کنند.

gmail

پیش از این لغو اشتراک با استفاده از اپلیکیشن جیمیل چندان آسان نبود. درحقیقت کاربران باید از منوی سه‌نقطه گزارش اسپم را انتخاب می‌کردند تا دیگر ایمیلی برای آنها به‌نمایش در نمی‌آمد و هیچ گزینه‌ای برای لغو اشتراک وجود نداشت. همچنین کاربران اپلیکیشن اندرویدی باید در ایمیل به‌دنبال لینک لغو اشتراک می‌گشتند تا آن را پیدا کنند. همچنین لینک مذکور معمولا با فونت کوچکی در انتهای ایمیل قرار می‌گرفت و پیدا کردن آن زمان‌گیر بود.

باوجود اضافه شدن گزینه لغو اشتراک، هنوز هم کاربران می‌توانند از منوی سه نقطه‌ بالای صفحه برای گزارش اسپم و فیشینگ وجود دارد. یادآوری می‌شود ترجیحا از این گزینه استفاده نکنید زیرا ممکن است پیام‌های ضروری برای شما ارسال نشود. گفته شده هنوز گزینه لغو اشتراک یا Unsubscribe برای همه کاربران اندرویدی اپلیکیشن جیمیل فعال نشده است و طی هفته‌های آینده برای تمامی کاربران فعال می‌شود.

اخبار مرتبط: