شرکت گوگل به‌زودی قابلیت جدیدی را برپایه هوش مصنوعی مولد به اپلیکیشن اندرویدی جیمیل اضافه می‌کند که کاربران می‌توانند با استفاده از آن پیش‌نویس ایمیل تهیه کرده و به راحتی ایمیل بفرستند.

هوش مصنوعی مولد یکی از داغ‌ترین موضوعات سال ۲۰۲۳ بود و به‌نظر می‌رسد قرار نیست سال ۲۰۲۴ هم از این نظر تفاوتی داشته باشد. پس از معرفی ChatGPT و فراگیر شدن آن، هفته گذشته شرکت سامسونگ از هوش مصنوعی جدید Galaxy AI رونمایی کرد که قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربر می‌گذارد. این هوش مصنوعی که برای یک گوشی هوشمند طراحی شده است، می‌تواند مکالمه با ۲ زبان مختلف را ترجمه کند و در عکاسی، فیلم‌برداری و ویرایش محتوا عملکرد خوبی دارد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد اپلیکیشن اندروید جیمیل هم به‌زودی به قابلیت هوش مصنوعی مولد مجهز می‌شود.

هوش مصنوعی جیمیل

براساس گزارش منتشر شده از TheSpAndroid، قابلیت جدیدی قرار است به اپلیکیشن اندروید جیمیل اضافه شود که بااستفاده از هوش مصنوعی پیش‌نویس ایمیل تهیه می‌کند. پیش‌نویس خودکار پاسخ ایمیل‌های دریافتی را تولید کرده و در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به‌این ترتیب کاربر می‌تواند به‌سرعت و بدون زحمت اضافی ایمیل نوشته و با اعمال تغییرات کم آن را برای مخاطبان ارسال کند. کاربر می‌تواند به هوش مصنوعی دستور دهد تا پیش‌نویس ایمیل متناسب با آن تولید شود. این ویژگی بسیار کاربردی است و چند اسکرین شات از نحوه عملکرد آن نمایش داده شده است.

این ویژگی هم‌اکنون در برنامه جیمیل وجود دارد و فعال نشده است. به این ترتیب کاربران می‌توانند بااستفاده از برنامه‌های آزمایشی آن را فعال کنند. همچنین شباهت زیادی به قابلیت صوتی برنامه‌های کیبورد دیگر دارد و کاربران با این فناوری آشنا هستند. بااین حال هنوز مشخص نشده این قابلیت چه زمانی به‌صورت رسمی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در انتها یادآوری می‌شود گوگل درحال کار روی افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی دیگری است و در آینده قرار است اخبار بیشتری در این زمینه منتشر شود.

اخبار مرتبط: