به‌نقل از یک افشاگر معروف توییتری، سامسونگ برای تولید سری گلکسی S24 از فریم تیتانیومی استفاده می‌کند تا دنیای تولید گوشی‌های هوشمند را با تحولی عظیم روبه‌رو کند.

طی هفته‌های اخیر، پس از عرضه سری آیفون ۱۵، افشاگران و خبرگزاری‌های حوزه فناوری با تمرکز بیشتری به سری گلکسی S24 می‌پردازند و به‌صورت روزانه جزئیات جدیدی از زبان طراحی و مشخصات سخت‌افزاری دستگاه‌های نسل جدید سامسونگ به‌دست ما می‌رسد. طبق آخرین افشاگری، به‌نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد با پیروی از اپل رو به برای تولید گوشی‌های هوشمند از آلیاژ تیتانیوم استفاده کند، اما یک نکته بسیار مهم و اساسی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

توییت‌های Rvegnus درباره فریم تیتانیومی سری گلکسی S24

افشاگر معروف چینی، Revegnus، با انتشار توییتی اعلام کرد غول فناوری کره‌ای می‌خواهد برای ساخت سری گلکسی S24 از فریم تیتانیومی استفاده کند؛ این موضوع نشان می‌دهد نسخه استاندارپ و پلاس نیز از چنین فناوری پیشرفته‌ای بهره‌مند می‌شوند. اگر این شایعه صحت داشته باشد، سامسونگ در رتبه نخست طراحی قرار می‌گیرد، زیرا اولین کمپانی خواهد بود که از فریم تیتانیومی برای تولید نسخه‌های استاندارد درکنار مدل‌های اولترا یا پیشرفته استفاده می‌کند؛ البته باید یادآوریم شویم تا تایید صحت این خبر آن را با جدیت دنبال نکنید.

علاوه‌براین، باوجوداینکه این افشاگر معروف از سابقه بسیار درخشانی در انتشار برنامه‌های سازندگان گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ و اپل دارد، اما باید به‌یاد داشته باشیم که احتمال تغییر تصمیم ازسوی غول فناوری کره‌ای وجود دارد؛ بنابراین شاید ما درانتها فریم تیتانیومی را در مدل استاندارد و پلاس مشاهده نکنیم. ازسوی‌دیگر، افشاگر مذکور اشاره کرد که نسخه پلاس و اولترا از پوشش PVD بهره می‌برند و مدل استاندارد پوشش بخار نخواهد داشت؛ وی براین‌باور است که پوشش PVD فناوری مناسبی برای ساخت گوشی‌های هوشمند نیست و احتمال شکست خوردن سامسونگ وجود دارد.

فریم تیتانیومی گلکسی S24 اولترا

براساس نظرات کارشناسان و علاقه‌مندان به حوزه فناوری، تصمیم سامسونگ برای استفاده از آلیاژ تیتانیوم می‌تواند حرکتی بسیار هوشمندانه باشد؛ البته باید متذکر شویم تیتانیوم سطح ۵ بسیار گران‌تر از آلومینیوم بوده و به‌کارگیری آن برای طراحی بسیار سخت‌تر است. بنابراین، کاربران باید آماده افزایش قیمت نسل جدید سری گلکسی S24 باشند؛ بااین‌حال، شاید به‌دلیل ثابت ماندن قیمت سری آيفون ۱۵، سامسونگ نیز برای رقابتی کردن دستگاه‌هایش از افزایش قیمت صرف‌نظر کند. همچنین انتظار می‌رود غول کره‌ بتواند پرداخت حرارتی بین تیتانیوم و آلومینیوم را به‌خوبی انجام دهد و درس‌هایی از اپل گرفته باشد.

اخبار مرتبط: