هرساله شاهد عرضه پرچمداران جدیدی از سامسونگ هستیم که به رقابت میان برترین‌های بازار می‌پردازند. در سال جاری شاهد عرضه سری گلکسی S23 بودیم که مدل اولترا در میان آن‌ها از سنسور 200 مگاپیکسلی دوربین و نسخه اختصاصی تراشه کوالکام استفاده می‌کرد. حالا تمامی کاربران در انتظار عرضه نسخه بعدی این دستگاه، یعنی سری Samsung Galaxy S24 هستند. به همین دلیل قرار است در این مقاله هرآنچه از مشخصات گلکسی S24 را که می‌دانیم با شما به اشتراک بگذاریم.

آیا سری گلکسی S24 تولید می‌شود؟

با وجود اینکه نمی‌توان در دنیای تکنولوژی هیچ‌چیزی را با قطعیت تایید کرد اما باید بگوییم که احتمال عرضه سری گلکسی S24 تقریبا 100 درصد است. در حقیقت سامسونگ برای 13 سال به طور متوالی دستگاه‌هایی را در سری S عرضه کرده و دلیلی وجود ندارد که این کار را متوقف کند. البته باید گفت که در سال 2020 دیدیم که سامسونگ به صورت مستقیم از سری S10 به سری S20 رسید تا بتواند نام دستگاه‌ها را با سال عرضه‌شان هماهنگ کند.

البته دلیلی وجود ندارد که سامسونگ دوباره کار مشابهی را انجام دهد به همین دلیل انتظار داریم که سری بعدی با نام Galaxy S24 معرفی شوند.

تاریخ معرفی سری گلکسی S24

در چند سال گذشته دیدیم که سامسونگ تمام دستگاه‌های سری S خود را در اولین یا دومین ماه میلادی معرفی می‌کند. البته اگر تا زمان معرفی سری گلکسی اس 8 به عقب برگردیم، متوجه می‌شوید که تاریخ عرضه این دستگاه‌ها با بقیه متفاوت بوده است. اما در حال حاضر احتمال زیادی وجود دارد که سری گلکسی S24 هم در ماه ژانویه یا فوریه معرفی شوند.

البته باید گفت که در گذشته سامسونگ دستگاه‌هایش را در رویداد‌های بزرگی مثل کنگره جهانی موبایل معرفی می‌کرد اما چند سالی است که این شرکت رویداد‌های خودش را با نام Unpacked برگزار می‌کند. به زبان ساده‌تر باید گفت که برای معرفی سری S24 منتظر ارسال دعوتنامه‌هایی برای این مراسم در یکی از شهر‌های بزرگ‌ باشید.

صفحه نماش‌های سامسونگ گلکسی سری S24

مدل‌های سری گلکسی S24

هنوز زمان زیادی از معرفی سری گلکسی S23 نگذشته و برای صحبت در مورد مشخصات سری Galaxy S24 کمی زود است. به همین دلیل شایعاتی که تاکنون در مورد این دستگاه منتشر شده‌اند زیاد نیستند و ممکن است برخی از آن‌ها قابل اعتماد نباشند. البته می‌توان با نتیجه گیری از عملکرد سامسونگ در ماه‌های گذشته هم تصمیم‌هایی گرفت.

همانطور که در چند سال گذشته دیدیم، احتمال می‌رود که سری گلکسی S24 از سه دستگاه پایه، پلاس و اولترا تشکیل شود. البته شایعاتی هم منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ احتمالا امسال از عرضه نسخه پلاس جلوگیری خواهد کرد. این شایعه توسط یک افشاگر ناشناخته مطرح شده و افشاگران معروف‌تر، آن را رد کرده‌اند. البته اگر بخواهیم از نظر منطقی به این موضوع نگاه کنیم، باید گفت که این موضوع چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

زیرا عموما در تمامی سری‌های گلکسی، مدل پلاس کمترین آمار فروش را داشته زیرا بخش عمده کاربران علاقه به خرید ارزان‌ترین یا بهترین دستگاه از هر سری دارند. اما تا زمان مطرح شدن این خبر از منابع موثق، می‌توانیم در نظر داشته باشیم که این سری قرار است شامل 3 دستگاه باشد.

طراحی سامسونگ گلکسی S24 اولترا

طراحی سری S24

در سال 2022 سامسونگ ظاهر سری گلکسی S را نسبت به گذشته تغییر داد و این تغییر مورد استقبال کاربران قرار گرفت. سپس سری گلکسی اس 23 هم با همان زبان طراحی عرضه شدند و تغییرات کوچکی در گوشه و کنار آن‌ها اعمال شد. حالا نظرات متفاوتی در مورد زبان طراحی سری گلکسی S24 وجود دارد. برخی از افراد گمان می‌کنند که این سری قرار است با همان زبان طراحی قدیمی عرضه شوند و برخی دیگری هم گمان می‌کنند که سامسونگ قرار است طراحی این دستگاه را برای استفاده از سخت‌افزار جدید کمی تغییر دهد.

منطقی‌ترین حدس این است که سامسونگ از همان طراحی قدیمی خود استفاده می‌کند اما برای جای دادن سخت‌افزار جدید، کمی آن را تغییر می‌دهد. البته باید گفت که طراحی فعلی سری S وارد تمامی دستگاه‌های سامسونگ شده که نشان می‌دهد این شرکت، حساب خاصی را روی آن باز کرده است. این طراحی ظاهر مدرنی دارد و مشکلی در آن دیده نمی‌شود که می‌تواند حدس گمان‌ها را در مورد عدم تغییر آن، تثبیت کند.

سامسونگ گلکسی اس 24 را با تراشه اسنپدراگون تولید خواهد کرد

مشخصات سری Galaxy S24

در سال 2023، سامسونگ روال همیشگی خود را کنار گذاشت و تراشه‌ دستگاه‌هایش را به کلی تغییر داد. در گذشته دستگاه‌های این شرکت با توجه به موقعیت، با تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون عرضه می‌شدند اما پس از اتفاق بروز مشکلات فراوان، سامسونگ تصمیم گرفت تا استفاده از این تراشه‌ها را به طور کامل کنار بگذارد. به همین دلیل در آخرین نسخه، در تمامی دستگاه‌های S23 از تراشه اختصاصی اسنپدراگون استفاده شده که عملکرد بسیار خوبی داشت.

حالا پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ همین روند را برای سری S24 در پیش بگیرد و در این سری هم از تراشه‌های اختصاصی اسنپدراگون استفاده کند. البته شایعاتی در مورد ساخت و تولید نسل جدیدی از تراشه‌های اگزینوس منتشر شده و برخی از افشاگران ادعا می‌کنند که قرار است از این تراشه‌ها در سری S24 استفاده شود.

البته به دلیل نارضایتی کاربران از آخرین نسخه تراشه‌های اگزینوس، سامسونگ این تراشه را به صورت گسترده استفاده نخواهد کرد. شایعات مطرح شده اعلام کردند که قرار است این تراشه در تعداد محدودی از دستگاه‌ها در برخی کشور‌ها به صورت آزمایشی استفاده شود. این موضوع می‌تواند به سامسونگ کمک کند تا در صورت موفقیت آمیز بودن این تست، کم کم آن‌ها را وارد بازار جهانی کند و استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون را به کلی کنار بگذارد.

همچنین برخی از افشاگران اعلام کردند که قرار نیست در این سری شاهد افزایش چشمگیر رم و حافظه داخلی دستگاه باشیم. در حقیقت، برخی از افراد اعلام کردند که این سری هم با استفاده از همان حافظه و رم‌های قدیمی وارد بازار می‌شوند که در نسخه پایه 128 گیگابایت و در بالاترین حالت هم 1 ترابایت خواهد بود.

در مورد باتری هم اعلام شده که سامسونگ قرار نیست تغییر خاصی را در دستگاه‌هایش به وجود بیاورد. یعنی تمامی دستگاه‌های سری S24 از همان باتری‌های نسل قبلی استفاده می‌کنند اما ممکن است عمر باتری آن‌ها بیشتر شود. این افزایش عمر باتری احتمالا به دلیل استفاده از تراشه و صفحه نمایش کم‌مصرف‌تر رخ می‌دهد و دلیل سخت‌افزاری ندارد. همچنین اعلام شده که سرعت شارژ این دستگاه‌ها هم قرار نیست نسبت به گذشته تغییر کند.

طراحی دوربین سامسونگ گلکسی S24 اولترا

دوربین سری Galaxy S24

با افزایش رزولوشن سنسور اصلی سری S از 108 به 200 مگاپیکسل، حداقل تا چند سال آینده نمی‌توانیم انتظار افزایش رزولوشن را از آن داشته باشیم. اما سامسونگ قصد دارد نسخه‌های جدیدی از این سنسور را تولید کنند که از تکنولوژی‌های جدیدی بهره‌ می‌برند و کیفیت آن‌ها بهبود یافته است.

البته باید گفت که شایعات جدیدی در مورد دوربین‌های دیگر این دستگاه هم وجود دارد. بر طبق اخبار منتشر شده، سامسونگ قصد دارد یکی از دو دوربین تله فوتو را در این سری حذف کند. در دستگاه‌های این سری تاکنون از دو دوربین تله‌فوتو با زوم 3 و 10 برابری استفاده می‌شد که آزادی عمل کاربران را بیشتر می‌کرد. حالا طبق برخی پتنت‌ها، سامسونگ قصد دارد این دو دوربین را با یک تکنولوژی جدید ادغام کند.

در اطلاعات منتشر شده مشخص است که در گلکسی S24 قرار است از یک دوربین تله‌فوتو با لنز متغیر استفاده شود. این لنز می‌تواند بسته به نیاز کاربر خود را تنظیم کند و در مقیاس‌های متفاوت بدون افت کیفیت زوم کند. البته این مورد تنها یکی از طرح‌هایی است که در مورد مشخصات گلکسی S24 منتشر شده و هنوز نمی‌توان روی آن حساب زیادی باز کرد.

یکی دیگر از افشاگران در مورد مشخصات گلکسی S24 گفته که سامسونگ قصد دارد در این سری، تمرکز خود را روی بخش نرم‌افزاری قرار دهد. این به معنای آن است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط سامسونگ، نرم افزار دوربین و تراشه دستگاه باید پردازش‌هایی را روی تصاویر انجام دهند تا بتوانند تصاویر خروجی آن را بهتر کنند.

قیمت گلکسی S24

طبیعتا ارتقا‌های سخت‌افزاری و استفاده از قطعات پیچیده‌تر، می‌تواند هزینه ساخت دستگاه را بالاتر ببرد. از این رو، شایعاتی در مورد قیمت‌گذاری نسل جدید پرچمداران سامسونگ وجود دارد. برخی از منابع اعلام کردند که قیمت دستگاه‌های جدید و به خصوص مدل اولترا، قرار است حداقل 100 دلار بیشتر شود. البته این شایعه چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد زیرا چند روز پیش هم اخباری در مورد سری آیفون 15 اپل منتشر شد که نشان می‌داد به دلیل ارتقا‌های سخت‌افزاری، قیمت این دستگاه هم قرار است حدود 100 دلار بیشتر شود.

باید در نظر داشته باشید که قیمت دستگاه‌های گلکسی از سری S21 تا سری S23 کاملا مشابه بوده و هیچ تغییری در آن به وجود نیامده است. اگر این موضوع را در نظر بگیریم، افزایش 100 دلاری قیمت گلکسی S24 چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد. اما برخی از افشاگران دیگر هم در مورد مشخصات گلکسی S24 اعلام کرده‌اند که به دلیل صرفه‌جویی‌های سامسونگ در بخش‌های دیگر، قیمت این دستگاه امسال هم بدون تغییر باقی می‌ماند.

در هر صورت، برای دسترسی به اخبار موثق‌تر، باید تا زمان نزدیک‌تر شدن به رویداد صبر کنیم. البته این موضوع را هم یادآوری کنیم که این مقاله با انتظار هر شایعه جدیدی بروزرسانی می‌شود تا تمامی مشخصات گلکسی S24 در همین صفحه وجود داشته باشد.

نظر شما در مورد مشخصات گلکسی S24 چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: هرآنچه در مورد مشخصات آیفون 16 می‌دانیم