بر اساس گزارش جدیدی از یک افشاگر در توییتر، فروش خانواده گلکسی S23 سامسونگ در این ماه به میزان قابل توجهی کاهش یافت. شایعات حاکی از آن است که فروش بهارانه خط تولید پرچم‌دار این شرکت کره‌ای در مقایسه با آن چه که سال گذشته شاهد بودیم، ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت. به نظر می‌رسد که این میزان تقاضای کمتر از حد انتظار از سوی "مصرف کنندگان عمومی" باشد. فروش اولیه گوشی‌های جدید سامسونگ در زمستان قابل قبول بوده اما پس از آن ظاهراً عموم مردم علاقه‌ای به خرید جدیدترین گوشی سامسونگ نداشتند. این موضوع باعث شایعه عرضه گلکسی S23 FE قبل از موعد قبلی شده است.

بدیهی است که این اتفاق برای سامسونگ چندان خوشایند نبوده و ظاهراً باعث شده سامسونگ عرضه گلکسی S23 FE را جلو بیاندازد. اکنون شایعه شده که این مدل قبل از گلکسی زد فولد 5 و فلیپ 5 وارد بازار می شود که طبق گزارش‌ها قرار است در اوایل مرداد ماه معرفی و پس از آن عرضه شوند.

طراحی دوربین سامسونگ گلکسی S23 FE

اگر این شایعه صحت داشته باشد، ممکن است عرضه گلکسی S23 FE را در تیر ماه ببینیم. این گوشی ماه‌هاست که در شایعات به آن پرداخته شده و به نظر می‌رسد که نسخه «مقرون‌ به‌ صرفه» Galaxy S23 است و کمی از مشخصات آن تغییر کرده، بنابراین به دوره توسعه و تولید کوتاه‌تری نسبت به حالت عادی نیاز دارد.

علاوه بر این، طبق گزارش‌ها سامسونگ آزمایش firmware اروپایی Galaxy S23 FE را آغاز کرده است. این یک پیش نیاز قطعی برای راه اندازی این گوشی است، اما شایان ذکر است که تاکنون سامسونگ تنها firmware اتحادیه اروپا را آزمایش می‌کند که شامل نسخه‌های ایالات متحده و کره جنوبی نمی‌شود.

همچنین تا قبل از این شایعه شده بود که گلکسی S23 FE از تراشه Exynos 2200 سامسونگ، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی بهره می‌برد. در اردیبهشت ماه نیز شایعه شده بود که این گوشی «ماه‌ها پس از» تاشوهای جدید سامسونگ یعنی Z Fold5 وZ Flip 5 وارد بازار می‌شود، بنابراین اکنون به نظر می‌رسد که اوضاع تغییر کرده است.

اخبار مرتبط: