ایلان ماسک اطلاعات جدیدی درباره هوش مصنوعی xAI منتشر کرد و از نگرانی‌های خود درباره توسعه هوش مصنوعی گفت.

ماسک در چت صوتی پر تنش ۹۰ دقیقه‌ای توییتر اسپیس در مورد اهداف خود برای xAI به گفت‌وگو پرداخت و در مورد مباحثی مانند تکامل زمین، شکنندگی تمدن و تلاش برای درک واقعیت جهان گفت که ماموریت xAI پی‌بردن به موضوع «چه اتفاقی در دنیای ما رخ می‌دهد؟» است.

بر اساس گزارش ماسک، xAI با سایر شرکت‌هایش، توییتر و تسلا همکاری نزدیکی خواهد داشت. این کمپانی از توییت‌های عمومی کاربران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده خواهد کرد و احتمالا با تسلا روی نرم‌افزار هوش مصنوعی همکاری می‌کند. همچنین ماسک بیان کرد که چنین رابطه‌ای «منافع متقابل» خواهد داشت و می‌تواند کار تسلا را در زمینه قابلیت‌های خودران سرعت بخشد.

هوش مصنوعی xAI

همچنین، چهارشنبه رسما از کمپانی هوش مصنوعی xAI رونمایی کرد و شرکت‌های گوگل و OpenAI را به اهمیت ندادن به توسعه این فناوری بدون در نظر گرفتن خطرات برای انسان‌ها متهم کرد که هنوز پاسخی از این دو شرکت به اتهامات وارده داده نشده است.

او اعلام کرد: «شرکت xAI به دنبال ساخت یک «AGI» برای جایگزینی مایکروسافت، گوگل و OpenAI خواهد بود. AGI مخفف «Artificial General Intelligence» به معنی هوش جامع مصنوعی است و به مولدی اطلاق می‌شود که می‌تواند مسائل را مانند انسان حل کند. همچنین در ادامه تمام شرکت‌های توسعه هوش مصنوعی را به استفاده از داده‌های توییتر متهم کرد و آن را غیرقانونی خواند.

ایلان ماسک همواره از افرادی بوده که از تنظیم و اعمال مقررات در مورد هوش مصنوعی حمایت کرده است. وی گفت برای دیدار با مقامات کاخ سفید تمام تلاش خود را کرده و در دیدار با مقامات ارشد دولت چین به اهمیت تنظیم و اعمال قانون برای هوش مصنوعی تاکید کرده است.

اخبار مرتبط: