ایلان ماسک مورد انتقادات زیادی در مورد هرج و مرجی که از زمان خرید توییتر در آبان حاکم شده، قرار گرفته است. اما او اکنون به دنبال این است که با ایجاد تغییرات بزرگ در توییتر به این آشفتگی‌ها پایان داده و وضعیت این پلتفرم را بهبود بخشد.

اوایل امروز، ایلان ماسک خبر داد که اکانت‌های غیر فعال در توییتر حذف خواهند شد. اما خبر اصلی اواخر روز سه‌شنبه منتشر شد، زمانی که ماسک توییت کرد که پیام‌های مستقیم رمزگذاری شده فردا، ۲۰ اردیبهشت، عرضه خواهند شد.

تغییر هیجان‌انگیزتر، این است که مشترکین توییتر به زودی می‌توانند با استفاده از اکانت توییتر خود با هر کسی در این پلتفرم تماس صوتی و تصویری برقرار کنند. شما این تماس‌ها را با استفاده از اکانت توییتر خود انجام می دهید، ایلان ماسک هم در این باره گفت "با این تغییرات، شما بدون دادن شماره تلفن خود با مردم در هر نقطه از جهان صحبت خواهید کرد."

Twitter Spaces در حال حاضر به کاربران اجازه می دهد تا به صورت صوتی چت کنند. اما این تماس‌ها عمومی هستند و برای چت‌های گروهی در دسترس قرار دارند. قابلیت های تماس صوتی و تصویری جدید برای مکالمات خصوصی بین مشترکین توییتر در نظر گرفته شده است.

ایلان ماسک تغییرات توییتر را فاش کرد

سوال بزرگ این است که آیا ماسک می‌تواند بر مشکلاتی که در اجرای توییتر داشت غلبه کند؟ چه مشکلاتی؟ خوب، مشکل طولانی مدتی وجود داشت که توییتر چگونه علامت تیک آبی را کنترل می‌کند، و همچنین اخراج هایی که باعث شد توییتر به اندازه کافی نیروی انسانی نداشته باشد تا پلتفرم به خوبی کار کند. نتیجه این مشکلات این بود که کمتر از دو ماه پیش، ارزش شرکتی که ایلان ماسک برای آن 44 میلیارد دلار پرداخت کرد، به کمتر از نصف این مبلغ رسیده بود.

اما رمزگذاری پیام‌های مستقیم و اجازه دادن به کاربران برای برقراری تماس‌های ویدیویی و صوتی با استفاده از اکانت‌های توییتر می‌تواند شروعی برای افزودن ویژگی‌های جدید به پلتفرم باشد که روند کاهش ارزش توییتر را معکوس می‌کند. ماسک اخیراً در مورد افزایش حداکثر کاراکتر در توییت‌ها به 10000 بحث کرده و در مورد افزودن برخی از «ابزارهای قالب‌بندی ساده» صحبت کرده است. در نهایت، به نظر می رسد ماسک آماده است تا با ایجاد تغییراتی در توییتر، برای بهبود تجربه کاربران قدم مهمی بردارد.