ایلان ماسک برای تبدیل کردن توییتر به یک پلتفرم جذاب‌تر تغییرات زیادی روی این شبکه اجتماعی انجام داده است. او که پیش از این بارها اعلام کرده بود قصد دارد بخش پیام‌های مستقیم (DM) توییتر را بهتر و امن‌تر کند، در برنامه جدید خود این تصمیم را عملی کرده است. در این راستا توییتر ماه آینده بخش DM یا ارسال پیام‌های مستقیم خود را به قابلیت رمزگذاری سرتاسری مجهز کرده و آن را کمی ارتقا خواهد داد.

همین آخر هفته بود که ایلان ماسک رسما اعلام کرد قابلیت پیام‌های مستقیم رمزگذاری شده، این ماه عرضه خواهد شد. طی این به‌روز‌رسانی جدید، کاربران خواهند توانست به پیام‌های شخصی پاسخ داده و با استفاده از ایموجی‌های مختلف به آنها واکنش نشان دهند. در حال حاضر کاربران تنها می‌توانند از 7 ایموجی برای واکنش نشان دادن به پیام‌های شخصی استفاده کنند.

رمزگذاری سرتاسری این پیام‌ها به معنای آن است که هیچ‌کس، حتی خود توییتر هم نمی‌تواند محتوای چت‌های شخصی شما را بخواند. بسیاری از برنامه‌ها و پروتکل‌های پیام‌رسان دیگر مانند واتس‌اپ، سیگنال و iMessage از این نوع رمزگذاری استفاده می‌کنند. اما در حال حاضر کارمندان توییتر می‌توانند به محتوای پیام‌های مستقیم و شخصی ارسال شده روی این پلتفرم دسترسی داشته باشند.

توییتر در حال برنامه ریزی برای انتشار DM های رمزگذاری شده است

هنوز مشخص نیست که آیا قابلیت رمزگذاری پیام‌های مستقیم تنها مختص چت‌‌های فردی است یا به چت‌های گروهی هم اضافه می‌شود. همچنین هنوز روشن نیست که این قابلیت به صورت پیش‌فرض روی توییتر قرار خواهد گرفت یا در قالب یک آپشن عرضه خواهد شد.

رمزگذاری پیام‌های مستقیم را دقیقا نمی‌توان به عنوان یک پروژه جدید تعریف کرد. چراکه توییتر در سال 2018 نیز در حال کار بر روی این قابلیت بود اما به دلایلی نامعلوم تلاش‌های خود را متوقف کرد. سال گذشته یک تحلیلگر معتبر به نام Jane Manchun Wong کدهای جدیدی را کشف کرد که نشان می‌داد مالک جدید تویتر روند کار بر روی این قابلیت را از نو آغاز کرده است.

علاوه بر این، شایعه شده که از این به بعد DMهای توییتر در بالای خود بنری خواهند داشت که نشان می‌دهد این پیام‌ها به صورت سرتاسری رمزگذاری شده‌اند. توییتر همچنین تلاش کرده ویژگی‌های دیگری را به بخش پیام‌رسانی خود اضافه کند تا آن را هرچه بیشتر شبیه واتس‌اپ و تلگرام نماید.

خبر مرتبط: تهدید به مرگ در توییتر ممنوع!