توییتر به تازگی سخت‌گیری‌‌های جدیدی را بر روی آزادی بیان کاربرانش اعمال کرده است. این کمپانی سیاست "صحبت‌های خشونت‌آمیز" خود را به‌روزرسانی کرده و محدودیت‌های جدیدی را در نظر گرفته است. در این سیاست جدید کاربران از "آرزوهای آسیب رساندن به دیگران" و بروز احساسات مشابه منع شده‌اند. طبق قوانین جدید دیگر نمی‌توان در توییتر برای کسی آرزوی مرگ، مبتلا شدن به بیماری، وقوع حوادث ناگوار یا آسیب دیدن فیزیکی کرد. تهدید در توییتر نیز ممنوع شد که در ادامه خبر بیشتر درباره جزئیات این موضوع توضیح دادیم.

همچنین هرگونه تهدید مستقیم یا غیرمستقیم نیز در توییتر ممنوع اعلام شده است. این قوانین جدید کاملا برعکس قوانین قبلی توییتر است که به صراحت اعلام می‌کردند گفتن چنین حرف‌هایی در توییتر هیچ مانعی ندارد. البته این موانع جدید تنها مواردی نیستند که به سیاست‌های تازه توییتر اضافه شده‌اند. توییتر به صراحت اعلام کرده که از سازمان‌ها و موسسات نیز در برابر تهدیدها محافظت می‌کند.

توییت های مضر توییتر

این شبکه اجتماعی اعلامیه زیر را منتشر کرده است:

"از این به بعد شما نمی‌توانید در توییتر دیگران را به رساندن هرگونه آسیبی تهدید کنید. تهدید‌های ممنوعه شامل تهدید به مرگ، شکنجه، آزار جنسی و به صورت کلی هر نوع تهدید دیگری است. همچنین تهدید به تخریب خانه‌ها و ساختمان‌های اداری و تجاری نیز ممنوع است. "

گرچه اینها تغییرات تعجب‌برانگیز و بزرگی نیستند، اما با توجه به بیانیه‌های پیشین ایلان ماسک مبنی بر مدیریت آزادی بیان در توییتر، جالب توجه هستند. پیش از این مدیر عامل تسلا گفته بود که ترجیح می‌دهد گفتن هر حرفی در چهارچوب قانونی در توییتر آزاد باشد.

این اولین باری نیست که از زمان تکیه زدن ایلان ماسک بر صندلی مدیریت توییتر، چنین محدودیت‌هایی بر آزادی بیان در این شبکه اجتماعی اعمال می‌شوند. پیش از این هم اکانت یکی از کاربران توییتر به خاطر نظر دادن درباره جت شخصی ماسک تعلیق شده بود!

توییتر دلیل ایجاد این تغییرات و محدودیت‌های جدید را اعلام نکرده، اما گفته اکانت کسانی که آنها را رعایت نکنند تعلیق یا حذف خواهد شد. این کمپانی از زمان روی کار آمدن ماسک، تیمی برای ارتباط با مشتریان ندارد و به سوالات و نظرات کاربران پاسخ نمی‌دهد.

خبر مرتبط: اپلیکیشن Bluesky جایگزینی برای توییتر