اپلیکیشن Bluesky، وابسته به توییتر است که برای اولین بار توسط TechCrunch معرفی شد. این اپلیکیشن به عنوان یک شبکه اجتماعی وارد اپ استور شده است. این اپلیکیشن مشابه توییتر است و طبق گزارشات یک رابط کاربری ساده دارد که در آن صاحب حساب می‌تواند یک پست با 256 کاراکتر ایجاد کند. Bluesky از زمان شروع فعالیت تحت حمایت‌های مالی توییر بوده است. اما با خرید توییتر توسط ایلان ماسک و کناره‌گیری دورسی از سمت مدیرعاملی، آینده Bluesky نامشخص بوده و احتمالا مدیرعامل جدید توییتر به دنبال جایگزین Bluesky است‌.

دورسی Bluesky را به عنوان استانداردی برای رسانه‌های اجتماعی بزرگ و قدرتمند تصور کرده بود. او همچنین اعلام کرده بود که می‌توان اسپیس‌ها و تولید محتوا آن را کنترل کرد و چیزی حدود ۱۳ میلیون دلار بودجه برای ارتقا این شبکه اجتماعی اختصاص داده بود.

برنامه Bluesky در اپ استور

 ایلان ماسک تصمیم گرفته است تا هزینه‌های توییتر را کاهش دهد. در این راستا اقدام به اخراج کارمندان، تعطیلی دفاتر، فروش سهام و پرداخت نکردن بعضی صورت حساب‌های غیرضروری کرده است. این اتفاق منجر به گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه آیا پروژه‌هایی مانند Bluesky در اولویت‌های این شرکت باقی می‌مانند شده است.

آینده Bluesky نیز با توجه به محبوبیت زیاد Mastodon و دیگر اپلیکشین جایگزین‌ برای توییتر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. چندین شرکت از جمله Flipboard، Medium و Tumblr با توییتر برای جایگزین شدن با Bluesky وارد مذاکره شده‌اند. حال با توجه به این رخداد‌ها، باید دید که Bluesky می‌تواند با توییتر به توافق برسد یا آن‌که به صورت مستقل به کار خود ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط: قطعی سراسری توییتر