قبل از اینکه توییتر برای ارائه تیک آبی به کاربران از آن‌ها پول بگیرد، ایلان ماسک گفته بود که سیستم سابق "ارباب، رعیتی" توییتر مزخرف است. حالا به فاصله چند روز پس از جمع کردن سیستم قبلی، توییتر کاربرانی که بیش از 1 میلیون دنبال‌کننده دارند تیک آبی داده است. در این میان اما کاربرانی هم هستند که ادعا می‌کنند هیچ پولی بابت تیک آبی توییتر پرداخت نکرده‌اند یا سبلریتی های فوت شده هم از آن بهره‌مند شده‌اند! از جمله این افراد می‌توان به نویسنده معروف نیل گیمن و بازیگر هالیوودی ران پرلمن اشاره کرد.

نیل گیمن گفته: "من برای کاربر توییتر آبی بودن هیچ پولی پرداخت نکرده‌ام. حتی هیچ‌کدام از شماره تلفن‌هایم را نیز به این شرکت نداده‌ام. با این وجود تیک آبی گرفته ام! اتفاقی که برای توییتر افتاده واقعا ناراحت‌کننده است."

هنوز معلوم نیست که چند کاربر توییتری به این شیوه تیک آبی دریافت کرده‌اند. روز جمعه ایلان ماسک ادعا کرد که خودش شخصا هزینه تیک آبی برخی از سلبریتی‌ها را پرداخت نموده است. از جمله استفن کینگ و لبران جیمز. بنابراین ممکن است چند سلبریتی دیگر هم در این دسته بگنجند.

کوبی برایان تیک آبی دریافت می کند

در این میان حساب‌های کاربری برخی از سلبریتی‌های فوت شده مانند چدویک بوزمان، کوبی برایانت و آنتونی بوردین هم تیک آبی دریافت کرده‌اند. افرادی که خیلی قبل تر از ورود ایلان ماسک به توییتر در این شبکه اجتماعی حضور داشتند. جالب اینجاست که اگر روی تیک آبی یک حساب توییتری کلیک کنید با این متن مواجه خواهید شد :

"این حساب کاربری دارای تأییده بوده و حق اشتراک توییتر آبی را پرداخت کرده است."

هنوز معلوم نیست که آیا واقعا کسی به توییتر پول داده تا حساب کاربری این سلبریتی‌های فوت شده تیک آبی دریافت کند، یا ماسک خودش هزینه آن را تقبل کرده است. از آنجایی که دپارتمان روابط عمومی توییتر با روی کار آمدن ماسک منحل شده، پیدا کردن پاسخ این سوالات دشوار است.

بسیاری از کسانی که تیک آبی توییتر را به صورت رایگان دریافت کرده‌اند از این موضوع ناراحتند، چراکه در اطلاعات حساب کاربریشان آمده که آنها برای این موضوع پول پرداخت کرده‌اند. به همین خاطر این موضوع را به مثابه توهین تلقی کرده و مصداق بارز عدم رعایت حقوق آزادی بیان در توییتر ایلان ماسک می‌دانند.

این‌‌طور که به نظر می‌رسد ایلان ماسک حتی خودش هم پایبند قوانینی که وضع کرده نیست. در چند ماه اخیر نارضایتی‌ها از توییتر زیاد بوده و بسیاری از کاربران در اعتراض به سیاست‌های ایلان ماسک از این شبکه اجتماعی خداحافظی کرده‌اند.

خبر مرتبط: تهدید به مرگ در توییتر ممنوع!