با استفاده از یک سری برنامه‌های خاص مایکروسافت به شما اجازه می‌دهد تا با اتصال بی‌سیم گوشی گلکسی به کامپیوتر، به نوتیفیکیشن‌ها، پیام‌ها و تماس‌های خود دسترسی داشته باشید و همچنین فایل‌ها را بین دو دستگاه انتقال دهید.

درحال‌حاضر روش‌های متعددی برای انتقال بی‌سیم فایل‌ها از گوشی و تبلت گلکسی به گلکسی بوک مجهز به ویندوز 11 وجود دارد. یکی‌از این روش‌ها استفاده از برنامه Link To Windows روی دستگاه اندرویدی و برنامه Phone Link روی کامپیوتر شخصی است. با استفاده از این برنامه‌ها، برای انتقال فایل بین دو پلتفرم کافی است برنامه My Files نصب شده روی گوشی را از طریق برنامه Phone Link روی کامپیوتر باز کنید.

اما حالا مایکروسافت انتقال فایل بین دستگاه‌های اندرویدی و کامپیوتر را ساده‌تر کرده است. مایکروسافت اعلام کرده که درحال انتشار به‌روزرسانی برای تمام کانال‌های اینسایدر ویندوز است. با این به‌روزرسانی، ویندوز 11 می‌تواند گوشی یا تبلت گلکسی شما را در File Explorer نمایش دهد تا بتوانید فایل‌ها را بین دو پلتفرم جابه‌جا کنید.

مایکروسافت ویندوز 11 را به‌روزرسانی کرد تا فایل‌های دستگاه اندرویدی را به‌صورت بی‌سیم در File Explorer نمایش دهد. پس از انتخاب گوشی هوشمند یا تبلت گلکسی در File Explorer، تمام فایل‌های موجود در دستگاه اندرویدی شما به همان سبک کامپیوتر نمایش داده می‌شود. سپس می‌توانید این فایل‌ها را تغییر نام داده و حذف کنید، آن‌ها را از یک پوشه به پوشه دیگر در دستگاه جابه‌جا کنید و این فایل‌ها را کپی و در کامپیوتر خود پیست کنید. نیازی به گفتن نیست که شما همچنین می‌توانید با استفاده از ویژگی جدید، فایل‌ها را از کامپیوترتان به گوشی یا تبلت سامسونگ منتقل کنید.

برای دسترسی بی‌سیم به فایل‌های گوشی گلکسی در فایل اکسپلورر گلکسی بوک، به دستگاه اندرویدی با اندروید 11 یا بالاتر و نسخه 1.24071 یا بالاتر از برنامه Link to Windows نیاز دارید. همچنین باید ویندوز 11 با یکی از کانال‌های اینسایدر ویندوز از جمله Canary، Dev، Beta یا Release Preview روی کامپیوتر شما فعال باشد. برای فعال کردن این ویژگی، به تنظیمات » بلوتوث و دستگاه‌ها » دستگاه‌های موبایل » مدیریت دستگاه‌ها بروید و گزینه دسترسی در فایل اکسپلورر را روشن کنید.

با این ویژگی، اتصال بی‌سیم گوشی گلکسی به کامپیوتر و انتقال فایل بین گوشی یا تبلت گلکسی و گلکسی بوک از همیشه آسان‌تر شده است. انتظار می‌رود مایکروسافت این قابلیت را در نسخه پایدار ویندوز ۱۱ در چند ماه آینده در دسترس قرار دهد.