شرکت لنوو از لپ‌تاپ جدید ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid رونمایی کرد که درحقیقت یک تبلت اندرویدی به‌عنوان نمایشگر به لپ‌تاپ چسبیده است.

لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها به‌دلیل نمایشگر نسبتا بزرگ و قابلیت حمل کردن آسان نقاط مشترک زیادی دارند، بااین حال به‌دلیل سیستم‌عامل متفاوت و پشتیبانی کردن یا نکردن از کیبورد، از نظر کاربرد کاملا متفاوت هستند. اکنون شرکت لنوو از دستگاه جدیدی به‌نام ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid رونمایی کرده که می‌تواند هم به‌جای یک لپ‌تاپ ویندوز استفاده شود و هم می‌تواند به‌عنوان یک تبلت اندرویدی عمل کند.

شاید تاکنون لپ‌تاپ‌هایی که کیبورد آنها جدا می شود را دیده باشید و فکر کنید ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid لنوو نوآوری جدیدی ندارد، اما در این صورت کاملا اشتباه می‌کنید. این وسیله واقعا ۲ دستگاه است که در قالب یک وسیله فروخته می‌شود. درحقیقت تاکنون لپ‌تاپ‌های سرفیس مایکروسافت یا لپ‌تاپ‌های مشابه شرکت های دیگر وجود داشتند که سخت‌افزار آنها در پشت نمایشگر قرار می‌گرفت و کیبورد علاوه‌بر تایپ کردن، نهایتا به اسپیکر دیگری مجهز می‌شد تا عملکرد صدای دستگاه را بهبود ببخشد.

لپ تاپ ThinkBook-Plus-Gen-5-Hybrid-معرفی شد

اما ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid لنوو در واقع یک لپ‌تاپ بدون نمایشگر است که در قسمت بالا به یک تبلت اندرویدی متصل شده و پس از اتصال، نمایشگر تبلت محتوای لپ‌تاپ را نمایش می‌دهد. به این ترتیب پس از جدا شدن نمایشگر، لپ‌تاپ به یک تبلت اندرویدی تبدیل می‌شود. زیر کیبورد لپ‌تاپ، پردازنده Intel Core Ultra 7، کارت گرافیک Intel Arc، حافظه رم با سقف ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD با سقف یک ترابایت قرار دارد. از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به ویندوز ۱۱، ۲ درگاه تایپ سی، حسگر اثر انگشت و باتری ۷۵ وات‌ساعتی با شارژ ۱۰۰ واتی اشاره کرد.

همان‌طور که اشاره شد، این لپ‌تاپ نمایشگر ندارد و کاربران برای استفاده از آن باید تبلت اندرویدی را به آن متصل کنند تا نمایشگر ۱۴ اینچی OLED با رزولوشن 2.8K تبلت، محتوای لپ‌تاپ را نمایش دهد. کاربران پس از جدا کردن نمایشگر، با یک تبلت مجهز به اندروید ۱۳، تراشه اسنپدراگون +8 نسل یک، ۱۲ گیگابایت حافظه رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، باتری، بلندگو و درگاه تایپ سی مواجه می‌شوند. البته ۲ سیستم‌عامل کاملا جدا از یکدیگر عمل می‌کنند و فایل‌های آنها در ۲ کارت حافظه جداگانه ذخیره می‌شود. البته شرکت لنوو اعلام کرد که علاقمندان می‌توانند با خرید یک مانیتور و اتصال آن به لپ‌تاپ، از دستگاه‌های خود به‌صورت کاملا جداگانه استفاده کنند.

شرکت لنوو ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid را در بهار ۱۴۰۳ را قیمت ۱۹۹۹ دلار راهی بازار خواهد کرد.

اخبار مرتبط: