قابلیت جدیدی برای ChatGPT ارائه شده که مکالمات قبلی کاربر را ذخیره کرده و در مکالمات جدید از آنها برای درک بهتر منظور کاربر استفاده می‌کند.

شرکت OpenAI با عرضه هوش مصنوعی ChatGPT توانست اولین گام را برای عرضه هوش مصنوعی مولد در جهان طی کند. پس از آن رقبای دیگری از جمله هوش مصنوعی بارد گوگل که هفته قبل به Gemini تغییر نام داد منتشر شد که تا حدی توانست عنوان بهترین نسخه را از نماینده اوپن ای‌آی بدزدد. به‌همین دلیل این شرکت راه سختی برای پس گرفتن عنوان از غول نرم‌افزاری در پیش دارد. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد قابلیت جدیدی به این هوش مصنوعی اضافه شده است.

براساس گزارش منتشر شده، قابلیت ذخیره مکالمات قبلی به ChatGPT اضافه شده است. این قابلیت به هوش مصنوعی کمک می‌کند با تکیه‌بر مکالمات قبلی، منظور کاربر را آسان‌تر درک کند. این مسئله به مکالمات کاربر با هوش مصنوعی که قبل از به‌روزرسانی انجام شده هم برمی‌گردد و AI تمام اطلاعاتی که فرد برای او توضیح داده را در نظر می‌گیرد. بنابراین اگر چند بار درباره عامل FPS با هوش مصنوعی مکالمه کرده باشید و از این عبارت منظور شما میزان فریم بر ثانیه باشد، در دفعات بدی هوش مصنوعی بین آن و First Person Shooter شک نمی‌کند و کیفیت مکالمه بالاتر می‌رود.

ChatGPT update

در مثالی دیگر، اگر کاربری چند بار از ربات هوش مصنوعی درخواست پیشنهاد فیلم کند، در دفعات بعدی هوش مصنوعی سلیقه کاربر، ژانر، کارگردان، بازیگر و فیلم‌های تماشا شده را به‌یاد می‌آورد تا پیشنهادهای بهتری بدهد. البته این مسئله می‌تواند نکات منفی را با خود به‌همراه داشته باشد. درحقیقت مرز باریکی میان مفید بودن و رد کردن حریم خصوصی وجود دارد که با به‌خاطر سپردن تمامی جزئیات، می‌تواند کمی ترسناک باشد.

همچنین شاید برخی مواقع نخواهیم یک مکالمه خاص در حافظه ChatGPT ثبت شود. به‌همین دلیل قابلیتی اضافه شده که هم می‌توان یک چت را از حافظه حذف کرد و هم می‌توان از قبل یک چت را به‌عنوان تکی باز کرد تا در حافظه ثبت نشود. قابلیت ذخیره اطلاعات و استفاده از آنها برای دقیق شدن مکالمات به‌صورت پیش‌فرض فعال است و شرکت OpenAI قصد دارد در آینده از آن برای بهبود ChatGPT استفاده کند. بااین حال فعلا این قابلیت به‌صورت آزمایشی در دسترس برخی از کاربران قرار گرفته است.

اخبار مرتبط: