اپلیکیشن مخصوص دستیار هوش مصنوعی گوگل با نام GEMINI اکنون در اروپا، آسیا-اقیانوسیه، آمریکای لاتین، آفریقا و کانادا در دسترس کاربران قرار دارد.

دستیار هوش مصنوعی گوگل Gemini که قبلا با نام Bard شناخته می‌شد، دسترسی خود را به‌مناطق مختلف گسترش داده است و حالا در اروپا، آسیا-اقیانوسیه، آمریکای لاتین، آفریقا و کانادا در دسترس کاربران قرار دارد. به نقل از سایت Android Police، این هوش مصنوعی در زمان عرضه تنها برای کاربران ایالات‌متحده در دسترس بود. با این حال، دسترسی به Gemini اکنون در حال گسترش به‌مناطق دیگر است. گوگل قصد دارد Gemini را تقریبا با تمام محصولات خود، از اندروید گرفته تا اپلیکیشن گوگل داکس، جیمیل و iOS ادغام کند. گسترش Gemini بخشی از تلاش‌های گوگل جهت در دسترس قرار دادن دستیار هوش مصنوعی خود برای طیف گسترده‌تری از کاربران و پشتیبانی از زبان‌ها در مناطق بیشتری در آینده است.

گوگل قبلاً قول داده بود که Gemini به‌زودی در مناطق بیشتری در دسترس خواهد بود. با این‌حال، این شرکت فهرست دقیقی از کشورهای مدنظر ارائه نکرد. بر اساس گزارش‌ها، چندین کاربر آلمانی روی گوشی پیکسل 8 Pro و پیکسل 7 Pro امکان استفاده از اپلیکیشن Gemini را یافتند.

سایت‌‌ Android Police ادعا می‌کند که گوشی پیکسل 6a در هند نیز می‌تواند به‌راحتی به‌برنامه Gemini دسترسی داشته باشد. البته برای دسترسی کاربران باید برنامه را از یک فروشگاه برنامه ثالث که متعلق به‌گوگل نیست، دانلود و نصب کنند.

روز پنج‌شنبه جک کراوچیک، سرپرست محصولات Bard-Gemini گوگل، اعلام کرده است که آسیا-اقیانوسیه، آمریکای لاتین، آمریکای شمالی و آفریقا مناطقی خواهند بود که امکان استفاده از این سرویس را خواهند داشت. البته لازم به‌ذکر است که محدودیت‌های مبتنی بر موقعیت جغرافیایی فقط برای نسخه برنامه وجود دارد و نسخه وب Gemini در حال حاضر برای کاربران سراسر جهان در دسترس است.

گوگل 19 بهمن‌ماه اعلام کرد که نام چت ربات هوش مصنوعی Bard ‌را به Gemini تغییر می‌دهد و یک برنامه اختصاصی اندرویدی برای Gemini راه‌اندازی می‌کند. گوگل همچنین Gemini Ultra 1.0 را معرفی کرد که بزرگترین و قدرتمندترین نسخه مدل زبان گوگل است.

کاربران اندروید، می‌توانند از طریق آدرس وب gemini.google.com یا از اپلیکیشن مخصوص به‌برنامه Gemini دسترسی داشته باشند. این دسته از کاربران همچنین می توانند اپلیکیشن Gemini را به‌عنوان دستیار پیش فرض خود قرار دهند تا جایگزین دستیار گوگل در گوشی شود. Gemini برای گوشی‌های اندرویدی با حداقل 4 گیگابایت رم و اندروید 12 به‌بالا، در دسترس است. اگر برنامه Gemini دستیار پیش‌فرض قرار داده شود، کاربران اندروید می‌توانند با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور، کشیدن دست رو صفحه گوشی به صورت مورب از گوشه‌های پایین صفحه یا گفتن اصطلاح «Hey Google»، آن را فعال کنند.

برای کاربران آیفون، گوگل برنامه Gemini مخصوص iOS راه اندازی نکرده است، اما عملکردهای این هوش مصنوعی را در برنامه Google ادغام کرده است. این بدان معناست که کاربران iOS می‌توانند اپلیکیشن گوگل را برای دسترسی به Gemini دانلود کنند که به‌کاربران اجازه می‌دهد از طریق صدا، تصویر و متن با Gemini تعامل داشته باشند و به‌طور یکپارچه با سرویس‌های مختلف گوگل ادغام می‌شود.

گوگل نسخه پیشرفته Gemini را هم با نام Gemini Advanced معرفی کرده است که با طرح Google OneAI Premium و هزینه 20 دلاری در ماه قابل دسترسی است. این مدل پیشرفته که با فناوری هوش مصنوعی موسوم به "Ultra 1.0" طراحی شده است، قابلیت‌های هوش مصنوعی پیچیده‌ای مانند آموزش به‌دانش‌آموزان، ارائه نکات برنامه‌نویسی کامپیوتری و تولید محتوا بر اساس ترجیحات کاربر را ارائه می‌دهد. اشتراک Gemini Advanced شامل 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی است و به‌مدت دو ماه به‌صورت آزمایشی و رایگان ارائه می‌شود تا کاربران را تشویق به‌امتحان کردن آن کند.

در نهایت باید گفت که دستیار هوش مصنوعی گوگل Gemini، با گسترش دسترسی به‌مناطق مختلف جهان، نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجهی در زمینه ادغام هوش مصنوعی با خدمات روزمره است. تلاش‌های این شرکت برای در دسترس قرار دادن Gemini در چندین زبان و منطقه، همراه با معرفی ویژگی‌های پیشرفته، نشان‌دهنده تعهد آن‌ها به‌ارائه یک تجربه هوش مصنوعی شخصی‌تر و پیچیده‌تر برای کاربران در سراسر جهان است.

اخبار مرتبط: