براساس گزارش‌های منتشر شده، گزینه لغو اشتراک برای جلوگیری از دریافت ایمیل‌های اسپم در آینده به برنامه اندرویدی جیمیل اضافه می‌شود.

با بررسی کدهای نسخه اندرویدی بعدی جیمیل مشخص شد که ۲ ویژگی جدید به آن اضافه می‌شود و تجربه کاربری بهبود می‌یابد. قابلیت اول مربوط به زمانی است که ایمیل باز است و پس از تمام شدن کارتان با ایمیل، به‌شکل خودکار بسته می‌شود و قابلیت دوم گزینه لغو اشتراک برای جلوگیری از ایمیل اسپم است. البته این ویژگی تاکنون در نسخه وب در دسترس قرار گرفته است، اما جای خالی آن در برنامه اندرویدی کاملا حس می‌شود. در ادامه به توضیح قابلیت‌های جدید و نحوه استفاده از آنها می‌پردازیم.

قابلیت Predictive Back Navigation با تشخیص خودکار تمام شدن مطالعه ایمیل توسط کاربر، پنجره ایمیل را کوچک‌تر کرده و گزینه بازگشت را کنار آن به‌نمایش درمی‌آید تا کاربر به‌آسانی بتواند ایمیل را ببندد. این قابلیت فقط برای دستگاه‌هایی که اندروید ۱۴ دارند در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین نیازی به فعال‌سازی آن وجود ندارد و به‌صورت خودکار فعال می‌شود.

لغو اشتراک ایمیل تبلیغاتی

در نسخه تحت وب جیمیل، گزینه لغو اشتراک در بالای تقریبا هر ایمیل تبلیغاتی قرار دارد. با استفاده از این گزینه، کاربران نیازی به مراجعه به وب‌سایت فرستنده نداشته و می‌توانند از درون ایمیل تبلیغاتی اشتراک دریافت ایمیل را لغو کنند. برخی شرکت‌ها لینک لغو اشتراک را در پایین ایمیل تبلیغاتی خود قرار می‌دهند و مشکل اصلی ایمیل‌های فاقد لینک مذکور است. برای دسترسی به این قابلیت و لغو اشتراک دریافت ایمیل می‌توان روی گزینه سه‌نقطه بالای ایمیل کلیک کرده تا منوی مربوطه باز شود. سپس در این منو با انتخاب گزینه «لغو اشتراک» (Unsubscribe) از آن بهره‌مند شوند. معمولا پس از انتخاب این گزینه، ایمیل تایید لغو اشتراک برای کاربر ارسال می‌شود.

پس از اعمال تغییرات جدید، گزینه «لغو اشتراک» مانند نسخه تحت وب در قسمت بالایی ایمیل در برنامه اندرویدی جیمیل قرار می‌گیرد تا دسترسی به آن آسان‌تر شود. همچنین برخی اوقات با انتخاب این گزینه، پنجره‌ای برای کاربر باز می‌شود که گوگل از او می‌خواهد به وب‌سایت مراجعه کند و لغو اشتراک را انجام دهد. این عمل قطعا بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از پیدا کردن دکمه کوچک لغو اشتراک پایین متن است و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. به‌نظر می‌رسد گوگل ایمیل کاربر را بررسی کرده و به‌دنبال گزینه لغو اشتراک می‌گردد تا لینک مربوط را در دسترس کاربر قرار دهد. البته مشخص نیست این عمل چه تاثیری روی حریم خصوصی افراد خواهد داشت.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، هر ۲ تغییر اشاره شده در نسخه‌های آزمایشی درحال توسعه هستند و انتظار می‌رود به‌زودی و پس از بررسی و رفع مشکلات در نسخه نهایی عرضه شده و در اختیار کاربران قرار بگیرد.

نظر شما چیست؟ آیا تاکنون از قابلیت لغو اشتراک در نسخه تحت وب جیمیل استفاده کرده‌اد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: