برخی از مشخصات شیائومی 14T پرو شامل استفاده از دوربین تله‌فوتو و لنز لایکا، پردازنده پرچمدار دایمنسیتی ۹۳۰۰، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و گواهی IP68 لو رفته است.

سری T شیائومی معمولا پرچمداران اقتصادی هستند که یک پله پایین‌تر از پرچمداران اصلی بوده و درعین حال گوشی‌های بسیار قدرتمندی هستند. همچنین این دستگاه‌ها همواره راهی بازار جهانی شده و خبری از عرضه اختصاصی در بازار چین نیست. چند ماه دیگر سری شیائومی 14T معرفی خواهد شد و اکنون گزارشی منتشر شده که در آن برخی از مشخصات شیائومی 14T پرو افشا شده است.

به‌گزارش Android Headlines پس از بررسی سیستم‌عامل HyperOS مشخص شد شیائومی 14T پرو با اسم رمز «Rothko» شناخته می‌شود که پیش از این برای ردمی K70 اولترا استفاده شده بود. علاوه‌بر آن این دستگاه به تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ مجهز می‌شود. البته این مسئله چندان عجیب نیست، زیرا شیائومی 13T پرو به تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس مجهز شده بود. علاوه‌بر آن هرساله گوشی‌های شیائومی با تغییر نام تجاری و تحت زیربرندهای دیگر ردمی و پوکو عرضه می‌شوند.

شیائومی 14T پرو

البته باوجود اینکه هر ۲ گوشی شیائومی و ردمی با یک اسم رمز شناخته می‌شوند، شیائومی 14T پرو با چند ارتقا نسبت‌به ردمی K70 اولترا معرفی می‌شود. براین اساس شیائومی 14T پرو به دوربین تله‌فوتو و شارژ بی‌سیم مجهز می‌شود که خبری از آن در نماینده ردمی نیست. همچنین شیائومی برای تنظیم دوربین و لنز این دستگاه باز هم با لایکا همکاری می‌کند و برند لایکا در ماژول دوربین آن قابل مشاهده خواهد بود. یادآوری می‌شود که نسل قبلی از گواهی IP68 بهره می‌برد، بنابراین انتظار می‌رود این دستگاه هم از مقاومت مشابهی پشتیبانی کند.

بنابراین به‌نظر می‌رسد شیائومی 14T پرو با سیستم دوربین حرفه‌ای و دوربین تله‌فوتو، پردازنده پرچمدار و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و گواهی IP68 گزینه مناسبی برای رقابت با پرچمدارانی مانند گلکسی S24 و وان پلاس ۱۲ باشد. بااین حال هنوز مشخصات بیشتری از این دستگاه منتشر نشده و نمی‌توان نتیجه‌گیری قطعی داشت.

در ادامه این گزارش به نسخه پایه شیائومی 14T با اسم رمز «Degas» هم اشاره شده، بااین حال خبری از درز مشخصات این دستگاه نیست. البته نگاهی به نسل قبلی نشان می‌دهد این دستگاه احتمالا به تراشه میان‌رده دایمنسیتی مانند ۸۳۰۰ مجهز شده و سرعت شارژ آن کمی کمتر خواهد بود. درانتها یادآوری می‌شود هر ۲ گوشی شیائومی 14T و 14T پرو در بازار جهانی عرضه می‌شوند و قرار نیست به‌صورت اختصاصی در چین باقی بمانند. بااین حال هنوز تاریخ قطعی مشخص نشده است.

اخبار مرتبط: