شرکت شیائومی چند تیزر تبلیغتاتی از اولین حلقه هوشمند خود با زیربرند Black Shark منتشر کرد که نشان می‌دهد این دستگاه با یکبار شارژ می‌تواند تا ۱۸۰ روز دوام بیاورد.

سال گذشته شرکت سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد اعلام کرد در آینده اولین حلقه هوشمند گلکسی رینگ را عرضه خواهد کرد. سپس در نمایشگاه جهانی موبایل (MWC) نمونه اولیه گلکسی رینگ را در ۹ سایز مختلف به‌نمایش گذاشت. اگرچه فعلا اپل باوجود عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو هنوز اولین حلقه هوشمند را معرفی نکرده است، اکنون گزارش جدیدی از حلقه هوشمند شیائومی تحت برند Black Shark منتشر شده که نشان می‌دهد بزرگترین رقیب اندرویدی سامسونگ در گوشی هوشمند می خواهد در بازار حلقه هم به رقابت ادامه دهد.

برند بلک شارک (Black Shark) یکی از زیربرندهای شیائومی است که با محصولات گیمینگ شناخته می‌شود. ۲ سال قبل آخرین نسل گوشی گیمینگ این برند به‌نام بلک شارک ۵ معرفی شد، اما پس از آن خبری از گوشی‌های گیمینگ نبود و بیشتر در زمینه لوازم جانبی مانند هندزفری، ساعت هوشمند و خنک‌کنند گوشی فعالیت داشت. اکنون اولین تیزرها از حلقه هوشمند بلک شارک منتشر شده است. این حلقه به‌گونه‌ای طراحی شده تا علاوه‌بر ظاهر جذاب و قابلیت‌های سلامتی ویژگی هایی نظیر کنترل یکدستی و لمس هوشمند را در اختیار بگذارد.

حلقه هوشمند بلک شارک، از قابلیت های سلامتی و تناسب اندام مانند ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، تغییرات ضربان قلب (HRV) و اندازه‌گیری دمای بدن پشتیبانی می‌کند. این موارد باعث می‌شوند حلقه هوشمند بلک رینگ با گلکسی رینگ در یک سطح قرار بگیرد. بااین حال نکته عجیبی درباره آن وجود دارد که باعث می‌شود در این رقابت به‌راحتی رقیب خود را شکست دهد. درحقیقت در تبلیغات شیائومی آمده است که این حلقه با یکبار شارژ شدن تا ۱۸۰ روز دوام می‌آورد. این مسئله بسیار عجیب است، زیرا ابعاد کوچک باعث شده حلقه‌های هوشمند باتری کوچکی داشته و طول عمر بسیار کوتاهی در حد چند روز داشته باشند.

Black Shark

بابررسی بیشتر تبلیغات شیائومی مشخص می‌شود این دستگاه برای شارژ در محفظه‌ای مانند هندزفری قرار گرفته و بااحتساب شارژ محفظه می‌تواند تا ۱۸۰ روز دوام آورد. بااین حال این مسئله هم چندان کم‌اهمیت نیست و طراحی خوب و مصرف پایین باعث شده شیائومی به چنین دستاوردی برسد. روی محفظه این دستگاه هم یک چراغ LED کوچک قرار گرفته که نشان‌دهنده شارژ شدن یا اتمام شارژ است.

اگرچه هنوز تاریخ معرفی برای حلقه هوشمند Black Shark مشخص نشده، انتشار تیزرهای متعدد نشان می‌دهد فاصله زیادی تا معرفی آن باقی نمانده است. باتوجه به ورود شیائومی پس از سامسونگ ظرف تنها چند ماه به‌نظر می‌رسد حلقه‌های هوشمند هم در آینده می‌توانند به یکی از محصولات پرفروش بازار تبدیل شوند. بااین حال شباهت زیاد آنها به ساعت‌های هوشمند باعث می‌شود برخی از کاربران به‌جای ساعت هوشمند از حلقه‌های هوشمند استفاده کنند و درنهایت سود کمتری به شرکت‌ها برسد. بااین حال نباید فراموش کرد که ساعت هوشمند علاوه‌بر بهره‌مندی از سیستم‌عامل و باتری بزرگ، به نمایشگر هم مجهز شده است.

نظر شما چیست؟ آیا علاقه‌ای به استفاده از حلقه هوشمند دارید؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: