انتظار می‌رود شرکت شیائومی گوشی‌های پرچم‌دار نسل بعدی خود را به زودی معرفی کند. گوشی‌هایی که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهند کرد. شایعاتی که تاکنون منتشر شده، گوشی‌های پرچم‌دار بعدی شیائومی را با نام‌های آزمایشی مانند شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو نام‌گذاری کرده‌اند. با این حال، شواهد جدیدی در Weibo منتشر شده است که نشان می‌دهد این دستگاه‌ها ممکن است با نام Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro در بازار عرضه شوند. یعنی احتمال عرضه شیائومی ۱۴ به جای شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو وجود دارد.

اخیراً تصویری از کارتن حمل جعبه‌های گوشی‌هایی با نام درج شده شیائومی ۱۴ در فضای Weibo منتشر شده است. علاوه بر این، تصویر دیگری هم در این شبکه اجتماعی چینی در حال پخش شدن است که به مشخصات کلیدی این دستگاه اشاره می‌کند. تصویری که در آن به شیائومی 14 و شماره مدل آن 2211133C اشاره شده است. تصاویر نشان می‌دهند که این دستگاه با سیستم عامل MIUI 14.0.2.0 مبتنی بر اندروید 13 اجرا می‌شود و دارای پچ‌های امنیتی اندروید در مهر ماه هم هست. این گوشی همچنین دارای تراشه موبایلی اسنپدراگون 8 نسل 2 با 12 گیگابایت رم است.

البته باید بدانید که صحت تصاویر منتشره هنوز تأیید نشده است. از این رو، بهتر است منتظر گزارش‌های جدیدتر باشید تا ببینید که آیا گوشی‌های پرچم‌دار بعدی شیائومی، شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو خواهند بود یا خیر. با این حال، احتمال اینکه شیائومی از عدد 13 برای نام‌گذاری گوشی‌های پرچم‌دار خود استفاده نکند نیز زیاد است. چراکه در بسیاری از کشورها عدد 13 نماد نحسی و بدشانسی است و ممکن است به همین دلیل شیائومی ۱۴ به جای شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو عرضه شود.

عرضه شیائومی با MIUI 14

با این وجود تا زمان عرضه رسمی و تأیید شدن نام شیائومی ۱۴، ما هنوز در خبرهای خود از نام شیائومی ۱۳ استفاده خواهیم کرد. انتظار می‌رود این مجموعه دارای دو دستگاه باشد، یکی با فرم فشرده و صفحه نمایش 6.26 اینچی و دیگری با صفحه نمایش 6.7 اینچی. همچنین انتظار داریم که هر دو دستگاه از رابط کاربری MIUI 14 پشتیبانی کنند. گزارش اخیر هم نشان می‌دهد که این شرکت از پیش عرضه آزمایشی این دو دستگاه را در بازارهای آسیایی آغاز کرده است.

اخیرا شایعه شده بود که شیائومی 13 در آبان ماه عرضه می‌شود اما اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت تاریخ دقیق‌تری را برای عرضه گوشی‌های پرچم دار جدیدش تعیین کرده است. یعنی 10 آذر ماه. همچنین احتمال آن وجود دارد که این شرکت رابط کاربری MIUI 14 را نیز در این تاریخ عرضه کند. رابط کاربری که انتظار داریم کمی بعد برای تعداد زیادی از گوشی‌های این برند هم عرضه شود.

با توجه به استراتژی عرضه شیائومی در سال‌های گذشته، شیائومی 13 اولترا احتمالا کمی دیرتر از سایر مدل‌های این گوشی در بازار عرضه خواهد شد. گرچه هنوز تاریخ دقیق عرضه مدل اولترا مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که این گوشی حداکثر در سه ماهه اول سال 2023 وارد بازار شود.

خبر جالب دیگر اما مربوط به عرضه همزمان MIUI 14 با Xiaomi 13 و Xiaomi 13 Pro است. گرچه قرار است خبری از تبلیغات درون برنامه‌ای رایج شیائومی در این رابط کاربری نباشد، اما این سیستم عامل اختصاصی آن قدرها که باید مورد توجه قرار نگرفته است. با این حال مطلع شدن از تاریخ دقیق عرضه این رابط کاربری برای همه گوشی‌های شیائومی خبر خوبی خواهد بود.

خبر مرتبط: