مشخصات گوشی‌های سری شیائومی 13 قبل از عرضه آن در ماه آینده در فضای آنلاین منتشر شده است. بنابراین شایعات جدید، سری بعدی گوشی‌های هوشمند پرچمدار شرکت شیائومی در آستانه معرفی رسمی قرار دارند. شایان ذکر است که سری 13 جانشین سری شیائومی 12S خواهد شد. این شرکت از پیش قصد داشت گوشی پرچمدار بعدی خود را با نام سری ۱۳ عرضه کند.

در این میان گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد شیائومی سری 13 ممکن است با عنوان سری 14 هم عرضه شود! چراکه به اعتقاد چینی‌ها و خیلی از خریداران کشورهای مختلف، عدد 13 نماد بدشانسی است و این موضوع می‌تواند روی فروش این دستگاه تأثیر بگذارد. با این حال، یکی از مدیران ارشد شیائومی احتمال عرضه شیائومی ۱۴ به جای شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو را رد کرده است. مدیر اجرایی این شرکت نیز تایید کرد که شیائومی سری شماره ۱۳ را نادیده نخواهد گرفت.

طراحی دوربین شیائومی سری ۱۳

همچنین مشخصات گوشی‌های سری شیائومی 13 مدل معمولی نیز به صورت آنلاین منتشر شده است. یک افشاگر قابل اعتماد به نام Digital Chat Station (DCS) برخی از مشخصات Xiaomi 13 5G ، از جمله مشخصات مربوط به دوربین آن را فاش کرده است. DCS همچنین جزئیات دیگری را هم در مورد این گوشی پرچمدار فاش کرده. از جمله اینکه این دستگاه در تاریخ دهم آذر ماه در چین عرضه می‌شود. همچنین ممکن است عرضه اولین سیستم عامل جدید MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 نیز همزمان با معرفی این گوشی باشد. مدل معمولی شیائومی ۱۳، احتمالا مقرون‌ به‌صرفه‌ترین پرچمدار جدید این شرکت خواهد بود.

منبع خبری اعلام کرده که این گوشی یک سنسور دوربین جدید در قاب پشتی خود خواهد داشت. خبرهای درز کرده قبلی نیز حاکی از آن است که این سنسور جدید در واقع یک سنسور تصویر 50 مگاپیکسلی از سری IMX8 سونی است. متأسفانه، DCS مشخصات کامل این گوشی را فاش نکرده است. با این حال، گزارش‌های قبلی ادعا می‌کنند که این دستگاه دارای یک پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 است. پردازنده‌ای که با گره فرآیند 4 نانومتری ساخته شد است. همچنین مدل معمولی شیائومی ۱۳ از قابلیت شارژ سریع 120 واتی هم پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که مدل فعلی با سرعت شارژ 67 وات فروخته می‌شود.

علاوه بر این، صفحه‌نمایش شیائومی ۱۳ معمولی می‌تواند تا رزولوشن 2K را هم پشتیبانی کند. این گوشی دارای پنل 6.2 اینچی امولد با نرخ رفرش 120 هرتز هم هست. تصاویر فاش شده از طراحی مدل معمولی شیائومی ۱۳، نشان دهنده یک ماژول دوربین مربعی در قاب پشتی است. همچنین، یک سوراخ پانچ نیز در مرکز و بالای صفحه‌نمایش برای قرار گرفتن دوربین سلفی وجود دارد. گفته شده که وزن این گوشی هم بسیار سبک خواهد بود.

سایر جزئیات کلیدی این گوشی هنوز مشخص نیستند. با این حال، این دستگاه می‌تواند ماه آینده در کنار مدل 13 Pro 5G در چین عرضه شود. مدل پرو احتمالا دارای سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی 1 اینچی سونی IMX989 است که در 12S Ultra هم دیده می‌شود. هر دو مدل پرو و معمولی نیز احتمالا از لنزهای مخصوص و سیستم پردازش تصویر لایکا بهره خواهند برد. مدل پرو احتمالا دارای صفحه‌نمایش 6.7 اینچی OLED با رزولوشن 2K و لبه‌های خمیده E6 خواهد بود.

خبر مرتبط: شیائومی ردمی Buds 4 Lite آماده رونمایی است