قبل از هر اعلام رسمی از طرف xiaomi، مشخصات شیائومی 13 پرو لو رفت، اطلاعاتی که نشان می‌دهد نسل جدید گوشی‌های شیائومی قرار است گل سرسبد گوشی‌های آن باشد. در وهله ی اول با نگاهی به‌عکس‌ها به نظر می‌رسد که این سری گوشی با یک ناچ بزرگ برای دوربین ظاهر خواهد شد .

خبر از طرف خبرنگار شناخته‌شده یوگش برآر در توییتر به اشتراک گذاشته‌شده است. همانطور که از توییت او به نظر می‌رسد نسل بعدی گوشی‌های شیائومی حق بیمه‌ی صفحه‌نمایش شرکت غول تکنولوژی چینی به اندازه‌ی 6.7 inch E6 AMOLED با پشتیبانی از تکنولوژی LTPO دارند. به عبارت دیگر می‌توان نرخ تازه‌سازی حداقل 120 هرتز را انتظار داشت. در زیر قاب یک چیپست Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 SoC در کنار رم 8 گیگابایت یا 12 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت یا 512 گیگابایتی روبرو می‌شویم.

Snapdragon-8-Gen-2

در پشت گوشی Xiaomi 13 Pro با یک پانچ بزرگ روبرو می‌شویم که طبق اطلاعات شامل 3 دوربین متشکل از یک سنسور اصلی سونی IMX989 50 مگا پیکسلی با سایز 1 اینچ، یک لنز الترا واید 50 مگا پیکسلی و یک لنز تله فوتو 50 مگا پیکسلی است. دوربین سلفی آن 32 مگا پیکسل و دارای بهینه‌سازی های Leica نیز می‌باشد، که از زمان شروع همکاری این دو شرکت چنین انتظاری می‌رفت. اگر این اطلاعات درز کرده درست باشند پس این شرکت از یک سنسور 15 میلیون دلاری استفاده خواهد کرد، زیرا این مبلغی بود که شیائومی برای توسعه مشترک این سنسور با شرکت سونی برای گوشی‌های شیائومی 13 الترا هزینه کرده است.

این اطلاعات لو رفته ادعا می‌کند که دستگاه بر روی سیستم‌عامل Android 13 OS مبتنی بر MIUI 14 عرضه خواهد شد. همچنان گزارش‌شده است که شیائومی 13 پرو دارای یک باتری بزرگ 4800mAh می‌باشد که از شارژر فست 120 واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی احتمالاً از شارژرهای وایرلس و همچنین شارژرهای معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی شارژ با تشکر از Surge C2 و چیپست P2 فراهم‌شده است.

خبر مرتبط: