ایلان ماسک گزینه جدیدی را در ایکس ایجاد کرده تا با فعال کردن آن، فقط کاربرانی که اشتراک پولی پریمیوم را تهیه کردند بتوانند کامنت خود را منتشر کنند.

ایلان ماسک، مالک ایکس (توییتر) پیش از این تصمیمات زیادی برای کسب درآمد از این پلتفرم اتخاذ کرده بود. او ۱۱ ماه قبل و پس از اینکه ماسک پلتفرم توییتر را خرید، اشتراکی را با نام توییتر بلو با قیمت ۸ دلار در ماه معرفی کرد. این اشتراک بعد از تغییر نام پلتفرم محبوب و قدیمی به ایکس، با نام اشتراک پریمیوم ادامه یافت و ماسک در نظر دارد از این اشتراک درآمدزایی کند. او گزینه جدیدی را به این پلتفرم اضافه کرده تا در صورت انتخاب، فقط کاربرانی که اشتراک پولی پریمیوم تهیه کردند بتوانند در ایکس کامنت خود را به اشتراک بگذارند. برخی معتقدند محدودیت در بخش کامنت‌ها برای کاربرانی که اشتراک تهیه نکردند، شماره تماس خود را وارد نمی‌کنند و محدودیت‌های دیگر باعث می‌شود مزاحمت، اذیت و آزار و کلاهبرداری اینترنتی کاهش یابد.

پست‌های X ریپلای کردن را برای اکانت‌های پولی باز می‌گذارد

اما این ایده خیلی دقیق نیست، زیرا وجود ربات‌ها به‌عنوان اکانت‌های تایید شده در پلتفرم ایکس ادامه دارد و افراد مزاحم و کلاهبردار کماکان در این پلتفرم حضور دارند. بنابراین مشخص است تنها هدف ایلان ماسک از عرضه اشتراک پولی کسب درآمد است و تاکنون موفق نشده انتظارات اولیه کاربران را محقق کند. جالب است بدانید پیش از این هم در ایکس، کامنت‌های افرادی که اشتراک پریمیوم را تهیه کرده بودند قبل از بقیه به نمایش در‌می‌آمد و همچنین سیستم بارگذاری به‌گونه‌ای بود تا برای مشاهده کامنت‌های بیشتر باید به‌صورت دستی این کار را انجام می‌داد. در کنار آن تعداد پست‌های قابل مشاهده در هر روز محدود شده تا عملا پیش از این هم کاربرانی که اشتراک را تهیه نمی‌کردند، نتوانند به‌راحتی با دیگران تعامل کنند.

نظر شما چیست؟ آیا از تصمیمات جدید ایلان ماسک برای کسب درآمد از ایکس راضی هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: