فیلم جدید کارگردان تاپ گان ماوریک به تهیه کنندگی مشترک کمپانی برادران وارنر و اپل با بازی برد پیت در اپل تی‌وی پلاس و سینماهای آی مکس به نمایش درمی‌‌آید.

اپل در پروژه جدید فیلمسازی‌اش فیلمنامه‌ای را در ژانر اکشن با موضوع مسابقه فرمول یک با همکاری برادران وارنر تهیه می‌کند. دراین فیلم که جوزف کوسینسکی کارگردانی آن را به عهده دارد بازیگران محبوب و شناخته شده‌ای همچون خاویر باردم، دامسون ایدریس، سارا نایلز و توبیاس منزیس نقش ایفاء می‌کنند. فیلمبرداری این پروژه با دوربین‌های پیشرفته انجام می‌شود و طبق گزارش موجود در سایت 9To5Mac قرار است در سال 2025 اکران شود. سایت مذکور برای جلوگیری از اسپویل شدن این فیلم جزئیات بیشتری را منتشرنکرده است و تنها اشاره کوچکی به خط اصلی این درام داشته است. ازاین رو براساس گزارش این سایت فیلم اپل با بازی برد پیت درمورد راننده تازه کاری (دامسون ایدریس) است که درطول مسابقه به کمک برد پیت راننده باسابقه فرمول یک نیاز دارد. این فیلم که هنوز نام آن مشخص نشده قرار است در تاریخ 4 تیرماه 1404 در سینماهای آمریکا اکران شود و بودجه ساخت آن بیش از 250 میلیون دلار خواهد بود.

فیلم سینمایی به تهیه کنندگی اپل

گفتنی است که اپل تی‌وی پلاس که یک سرویس استریم فیلم و سریال است طی سال 2019 راه‌اندازی شد و از آن موقع اغلب به تولید ژانرهای اکشن پرداخته است. در زیر به گزیده‌ای از تولیدات این سرویس اشاره می‌کنیم:

  • فیلم کودا (محصول 2021): فیلم کودا در مورد تنها فرد شنوا عضو خانواده‌ای که همگی ناشنوا هستند بوده که در زمینه کاری دچار مشکل شده است. این فیلم برنده جوایزی از جشنواره اسکار شده است.
  • فیلم گیلاس (محصول 2021): این فیلم در ژانر بیوگرافی در مورد یک کهنه سرباز ارتش آمریکاست که در زندان به سر می‌برد.
  • فیلم سگ تازی (محصول 2020): فیلم مذکور در ژانر جنگی به نویسندگی و بازیگری تام هنکس است و در مورد فرمانده یک ناو آمریکایی است که توسط زیردریایی آلمانی‌ها مورد حمله قرار گرفته ست.
  • فیلم فینچ (محصول 2021): یک درام علمی تخیلی در مورد زندگی یک مهندس رباتیک است که از طوفان خورشیدی بزرگی که انسان‌ها را به نابودی کشانده نجات پیدا می‌کند.