براساس یک گزارش معتبر، اپل درحال توسعه اپل تی وی جدید با دوربین است تا برقراری فیس تایم بدون نیاز به آیفون یا آیپد به‌جای وب‌کم ممکن شود.

شرکت اپل سال ۲۰۲۱ از آخرین نسل اپل تی‌وی رونمایی کرد. این دستگاه دومین نسل 4K اپل بود و نسل اول سال ۲۰۱۷، یعنی ۴ سال قبل از آن معرفی شده بود. پس از آن سال ۲۰۲۲ نسل سوم Apple TV با پشتیبانی از رزولوشن 4K عرضه شد که تفاوت چندانی با نسل قبلی نداشته و فقط کمی ارتقا پیدا کرده بود. اکنون گزارش جدیدی درباره نسل بعدی اپل تی وی منتشر شده که نشان می‌دهد این دستگاه دیگر نیازی به آیفون برای استفاده به‌عنوان وب‌کم در تماس تصویری فیس تایم نخواهد داشت.

فیس تایم اپل تی وی

به‌گزارش مارک گورمن، تحلیلگر شناخته شده اپل در بلومبرگ غول کوپرتینویی درحال کار روی نسخه جدیدی از اپل تی وی است که یک دوربین در آن قرار خواهد داشت و نیاز استفاده از آیفون و آیپد به‌جای وب‌کم را در فیس تایم از بین می‌برد. درحقیقت سال گذشته و با عرضه آپدیت tvOS 17، کاربران اپل می‌توانستند برنامه فیس تایم را در اپل تی‌وی خود نصب و بااستفاده از نمایشگر بزرگ تلویزیون به تماس تصویری بپردازند و تا قبل از آن خبری از این ویژگی نبود. به‌این ترتیب منطقی است که تاکنون هیچ دستگاه اپل تی‌وی با این قابلیت منتشر نشده باشد.

علاوه‌برآن گورمن در ادامه گزارش خود نوشت که نسل جدید Apple TV از کنترل مبتنی‌بر حرکت یا «gesture-based controls» پشتیبانی می‌کند. این قابلیت می‌تواند هنگام فیس تایم برای کار با دستگاه میان تماس تصویری و بدون نیاز به مراجعه به اپل تی وی استفاده شود. البته اطلاعات بیشتری درباره ژست‌ها و نحوه کنترل به حرکات دست منتشر نشد. همچنین مشخص نیست که کاربر می‌تواند از کنترل با حرکات دست در سطح سیستم‌عامل استفاده کند یا فقط برای فیس تایم امکان‌پذیر است.

درحال حاضر امکان ارسال ایموجی متحرک در فیس‌تایم آیفون، آیپد و مک وجود دارد، اما هنوز خبری از این قابلیت در اپل تی وی نیست. بنابراین انتظار می‌رود اپل قبل از عرضه نسل جدید اپل تی‌وی و در آپدیت‌های tvOS این قابلیت را اضافه کند. بااین حال معلوم نیست که این ویژگی فقط برای ارسال ایموجی متحرک در تماس تصویری است یا برای کنترل برنامه هم می‌تواند استفاده شود. علاوه‌برآن هنوز زمان عرضه نسل جدید Apple TV مشخص نشده و باید منتظر اطلاعات بیشتر در این زمینه بمانیم.

اخبار مرتبط: