تصمیم متا مبنی بر ایجاد تغییراتی در سیاست‌های این شرکت و پایین آوردن محدودیت سنی واتساپ از 16 به 13 سالگی مورد انتقاد قرار گرفت.

متا در راستای اعمال برخی تغییرات، خط مشی خود را در قبال محدودیت سنی واتساپ به‌گونه دیگری بنا گذاشته که براین اساس نوجوانانی با سن بالاتر از 12 سال می‌توانند با نصب این اپلیکیشن به‌عنوان کاربر از امکانات آن استفاده کنند. این تصمیم متا که در سال گذشته توسط برخی از رسانه‌های خارجی از جمله خبرگزاری گاردین اعلام شده بود اخیرا اجرایی و با انتقادهایی مواجه شده که از آن جمله می‌توان به اعتراض گروه بزرگ «کودکی بدون گوشی» اشاره کرد.

گروه مذکور با انتقاد از رویه جدید شرکت متا، اعلام کرد که این تصمیم باعث از بین رفتن تلاش‌های صورت گرفته در جهت محافظت از کودکان در برابر خطرات شبکه‌های اجتماعی می‌شود. اعضای گروه «کودکی بدون گوشی» معتقدند که تغییر در زمینه محدودیت سنی واتساپ در جهت حفظ منافع و افزایش سرمایه سهام‌داران، تاثیر سویی بر زندگی کودکان می‌گذارد و این روند مخالف با عقیده روان‌شناسان و معلمان در زمینه رشد و تربیت کودکان بوده و امنیتشان را به‌خطر می‌اندازد.

از سویی دیگر متا در پاسخ به این انتقادات اعلام کرده که این تغییر با قوانین بیشتر کشورها هماهنگ بوده و حتی بعضی از نهادها از این تصمیم حمایت کرده‌اند. اما مارک بانتینگ مدیر سیاست‌گذاری امنیتی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای انگلیس موسوم به «آف‌کام» ضمن اعلام برخورد با شبکه‌های اجتماعی که قوانین کشور بریتانیا را نقض کنند گفته است سازمان رگولاتوری رسانه‌ای انگلیس درحال تدوین اسا‌س‌نامه‌ و چارچوب‌هایی است که به موجب آن پلتفرم‌ها در برابر اقدامات و تصمیم‌هایشان مسئول و پاسخگو خواهند بود.

گفتنی است پیش از این مارک زاکربرگ بنیان‌گذار و مدیرعامل متا در یک جلسه قضایی در آمریکا به‌خاطر آسیبی که شبکه‌های اجتماعی تحت مدیریت او به کودکان و نوجوانان وارد کرده است مجبور به عذرخواهی از والدین آنان شد.