بر اساس گزارش‌ها، جدیدترین آپدیت iOS 17 اپل باعث اختلال عملکرد باتری آیفون می‌شود.

اخیرا اپل جدیدترین به‌روزرسانی‌ دستگاه‌های خود به نام iOS 17 را منتشر کرد و کاربران موفق شدند تا دستگاه‌های خود را به‌روز کنند. حالا براساس گزارش‌های منتشر شده از طرف کاربران، به‌روزرسانی‌ جدید چندان هم بدون مشکل نبوده است. کاربرانی که این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند می‌گویند، جدیدترین آپدیت اپل باعث می‌شود تا عمر باتری آیفون به‌طور چشمگیری کاهش یابد.

هر زمان که اپل آپدیتی برای سیستم عامل آیفون خود منتشر می‌کند، چند روز بعد شکایات زیادی در مورد کاهش عمر باتری مطرح می‌شود. طبق اطلاعات به‌دست آمده، عمر باتری آیفون همیشه بعد از دریافت به‌روزرسانی‌ کاهش پیدا می‌کند. اپل ابتدا قصد داشت در آپدیت iOS 17 بیشتر روی رفع باگ‌ها و ارتقای کارایی متمرکز شود، اما از شواهد پیداست که این نسخه از به‌روزرسانی‌ شامل چند قابلیت جدید هم خواهد شد.

نقطه ضعف iOS 17

یکی از دلایل تخلیه فوری باتری این است که Spotlight باید همه فایل‌های آیفون را دوباره فهرست‌بندی کند و این کار ممکن است چند روز طول بکشد. همین عامل باعث مصرف زیاد انرژی و کاهش یک‌باره باتری دستگاه می‌شود. براساس اطلاعات، از دیگر ویژگی‌های iOS 17 می‌توان به آپدیت‌های مرکز کنترل، ویجت‌های فعال و تغییر طراحی جزیره پویا اشاره کرد.

بعد از دریافت به‌روزرسانی‌، آیفون برای اجرای کدهای جدید به قدرت پردازش بیشتری نیاز دارد و همین عامل مصرف باتری را افزایش می‌دهد. اپل اعلام کرد، هر زمان که کاربران آپدیت جدید را دریافت می‌کنند با مشکل کاهش ناگهانی باتری مواجه خواهند شد. پس اگر به‌تازگی آیفون خود را ارتقا داده‌اید، این احتمال وجود دارد که به علت این آپدیت‌ها باتری اسمارت‌فون زودتر خالی شود. این مشکل به‌دلیل باگ‌های نرم‌افزاری به‌وجود آمده و اغلب با به‌روزرسانی‌ بعدی برطرف می‌شود.

این کمپانی به کاربران خود اطمینان داد که باتری دستگاه‌های آیفون‌ بعد از دریافت کدهای به‌روزرسانی‌ و اجرای آنها، حداکثر تا یک هفته دیگر به روند سابق برمی‌گردد و این مشکل همیشگی نیست.

باید دید اپل با ارائه به‌روزرسانی‌ بعدی فکری برای برطرف کردن این مشکل خواهد کرد یا خیر؟

اخبار مرتبط: