به نسخه بتای iOS 17 قابلیتی اضافه شده که در صورت کم شدن فاصله صفحه نمایش آیفون از چشم، به کاربر هشدار می‌دهد.

iOS 17 و iPadOS 17 دارای ویژگی جدید Screen Distance هستند که اگر آیفون یا آیپد برای مدت طولانی در فاصله نزدیکی از چشمان‌تان قرار داشته باشد، به شما هشدار می‌دهد. اپل اعلام کرد این ویژگی برای کمک به کاهش خطر نزدیک‌بینی در کودکان با تشویق عادات سالم برای استفاده از دستگاه‌های هوشمند طراحی شده و به طور کلی می‌تواند به کاهش خستگی چشم کمک کند.

برای فعال کردن ویژگی فاصله صفحه نمایش iOS 17 لازم است به بخش تنظیمات گوشی، سپس بخش تایم نمایشگر و در نهایت فاصله صفحه نمایش (Settings → Screen Time → Screen Distance) مراجعه و این قابلیت را فعال یا غیر فعال کنید. همچنین این قابلیت در همه مدل‌های iPhone و iPad Pro با Face ID در دسترس است. این ویژگی از دوربین TrueDepth استفاده می‌کند که به Face ID برای اندازه گیری فاصله بین صفحه نمایش و چشمان شما کمک می‌کند. در صورتی که فاصله گوشی از چشمان‌تان کمتر از ۳۰ سانتی‌متر باشد، به شما هشدار می‌دهد.

ویژگی فاصله صفحه آی او اس 17

هنگامی که این ویژگی فعال شود، کاربران اخطار «آیفون خیلی نزدیک است» دریافت خواهند کرد. پس از اینکه آیفون به فاصله حدود طول دست منتقل شد، یک علامت چک روی صفحه ظاهر می‌شود و کاربران می‌توانند برای ادامه استفاده از آیفون روی دکمه «ادامه» ضربه بزنند.

iOS 17 و iPadOS 17 اواخر امسال منتشر می‌شوند و در حال حاضر به صورت بتا برای برخی از کاربران در دسترس هستند. دستگاه‌های سازگار با Screen Distance شامل iPhone XS و جدیدتر و مدل‌های ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی iPad Pro سال ۲۰۱۸ به بعد می‌شوند.

اخبار مرتبط: