بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، شرکت Valve برای ثبت و بررسی یک هدست واقعیت مجازی به آژانس تحقیقات رادیویی درخواست داده است.

هدست Valve ایندکس یکی از بهترین عینک‌های واقعیت مجازی در سال‌های اخیر شناخته شده است. یکی از ویژگی‌های این دستگاه، قابلیت ردیابی به خاطر حساس بودن کنترلرها است که در نهایت تجربه‌ خوبی از بازی‌های ویدئویی را برای کاربران به‌وجود می‌آورد.

با توجه‌به اینکه از هدست واقعیت مجازی Valve ایندکس استقبال زیادی شد، این شرکت در صنعت واقعیت مجازی باید پررنگ‌‌تر و قدرتمندتر عمل کند تا بار دیگر موفق شود.

اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد سخت‌افزار واقعیت مجازی جدید توسط شرکت والو در کره جنوبی به ثبت رسیده و احتمالا این غول دنیای بازی‌های رایانه‌ای برای مرحله بعدی VR آماده می‌شود. براد لینچ، متخصص صنعت واقعیت مجازی، اخیرا یک گواهینامه RRA (آژانس تحقیقات رادیویی) را در رسانه اجتماعی x به اشتراک گذاشته که در آن به درخواست شرکت برای تولید سخت‌افزار جدیدی تحت نام ۱۰۳۰ اشاره شده است.

VR Device

گرچه در حال حاضر تایید نشده که این گواهینامه برای تولید هدست واقعیت مجازی به ثبت رسیده، اما تجزیه و تحلیل اطلاعات به‌دست آمده حاکی از آن است که گواهینامه ثبت شده با چند هدست دیگر از جمله Meta Quest 3 و HTC VIVE XR Elite مطابقت دارد.

با این وجود پیش‌بینی می‌شود که این شرکت در حال آماده شدن برای عرضه دستگاه جدیدی در حوزه‌ی VR است. مقامات این شرکت به‌صورت رسمی اعلام کردند که تا زمان پیشرفت سخت‌افزار خبری از استیم دک ۲ نخواهد بود. در حال حاضر Valve در مورد محصولات بعدی خود سکوت کرده و هیچ اطلاعاتی در این رابطه منتشر نشده است.

مشخصات Valve-هدست-واقعیت-مجازی

شایعات حاکی از آن است که نسل دوم هدست واقعیت مجازی این شرکت احتمالا Valve Deckard نامیده خواهد شد. علاوه بر این، گفته می‌شود که دستگاه VR جدید این شرکت یک محصول کاملا مستقل و بی‌سیم است، به این معنی که برای استفاده از آن نیازمند یک کامپیوتر قدرتمند نخواهید بود.

با توجه به اینکه هدست واقعیت مجازی Valve ایندکس مورد استقبال زیادی قرار گرفت و تنها مشکل آن اتصال سیمی آن به کامپیوتر بود حال باید دید شرکت ولو با حذف این مشکل در دستگاه می‌تواند نظرات کاربران بیشتری را به خود جلب کند یا خیر؟

خبر مرتبط: هدست واقعیت مجازی جدید اپل به زودی معرفی می‌شود